شناسهٔ خبر: 21129 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حسن عباسی: مبنای علوم غربی غیرتوحیدی است

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک با بیان اینکه نرخ بالای جمعیت باید همزمان با کیفیت بالا برود، گفت: زمانی به جمهوری اسلامی به اقتدار می‌رسد که آحاد جامعه مثل شهدا باشند و جمعیت کیفیت داشته باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ حسن عباسی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک در اولین همایش جمعیت توسعه و پیشرفت کشور با اشاره به خطرهای کاهش جمعیت در کشور گفت: اگر اشراف درستی به روند تحولات در این رابطه نداشته باشیم مشکلات جدی حادث می‌شود و باید در این رابطه به درستی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و حوزه‌هایی که مسئله آنها مردم‌نگاری است صلاحیت این را ندارند که مشخص کنند آیا نرخ جمعیت امروز در کشور ما کافی است یا خیر، ادامه داد: برخی‌ها آمارها را در رابطه با رشد جمعیت ابتدا به سازمان ملل ارائه می‌‌کنند. عباسی گفت:‌ فعالیت سازمان ملل به نوعی تابع از فرماندهی ارتش ایالات متحده عمل می‌کند و در سال ۲۰۰۹ فرماندهی ارتش ایالت متحده این موضوع را با ارائه یک سند مشخص کرد، البته طبیعی است، کسانی که سر و سری با نهادهای امنیتی دارند خطر کاهش جمعیت را خیلی جدی نمی‌گیرند.

عباسی با بیان اینکه همه نهادهای بین‌المللی زیرنظر سازمان ملل به نوعی توسط ارتش ایالت متحده هدایت می‌شوند، ادامه داد: سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن به هر کس به خاطر تخصصی جایزه بدهد این فرد باید به خودش شک کند زیرا سازمان ملل برخاسته از ارتش آمریکا است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک با اشاره به نقش زنان در اسلام خاطرنشان کرد: در قرآن به نقش و جایگاه زنان اشاره شده است، امروزه می‌بینیم در برخی مواقع نقش زنان در مادری و فرزند‌آوری نادیده گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: موقعیت و شان مادر یک نیاز فطری است و جریان رادیکال فمینیسم تلاش دارد این نیاز را نابود کند، نادیده گرفتن نقش مادری زنان توهین به ساحت زنان است اما این جریان فمینیستی به نوعی توانسته در این راه موفق شود.

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت باید با کیفیت همراه باشد، افزود: اینکه یک کودک چگونه به دنیا می‌آید و چگونه زندگی می‌کند و موارد از این دست بسیار مهم است، تلقی ما این است که نظام سلطه می‌خواهد جمعیتی را درست کند که فقط نیروی کار باشد و عاقبت این جمعیت مهم نیست ولی در اسلام کیفیت جمعیت بسیار اهمیت دارد.

وی ضمن اشاره به نقش سریال‌های ماهواره‌ای در کیفیت جمعیت، افزود: متاسفانه بسیاری از این سریال‌ها پیامدهای منفی دارند، برخی از سریال‌هایی که در کلمبیا ساخته می‌شوند مانند ویکتوریا در کشور ما از طریق رسانه‌های ماهواره‌ای دیده می‌شود و این سریال‌ها اهداف خاصی را دنبال می‌کنند که می‌تواند کیفیت جمعیت را در کشور به خطر بیاندازد.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با علوم انسانی اشاره کرد و گفت: چقدر باید گفته شود که علوم انسانی غربی به درد ما نمی‌خورد تا برخی از اساتید و مسئولان در رابطه با این حوزه یک حرکت جدی انجام دهند.

عباسی گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد که مبنای علوم غربی غیرتوحیدی است، رهبری هم فرمودند مبنای علوم انسانی غربی غیرتوحیدی است. با این حال برخی از اساتید، علوم انسانی غربی را با آب و تاب در کلاس‌های خود درس می‌دهند.

عباسی در ادامه به شهید تهرانی‌مقدم، رضایی، احمدی‌ روشن و ... اشاره کرد و افزود: لقمه آنها حلال و پاک بوده و اینگونه افراد حتی پس از شهادت نیز به مردم خدمات می‌رسانند و زمانی به جمهوری اسلامی به اقتدار می‌رسد که آحاد جامعه مثل این شهدا باشند و جمعیت کیفیت داشته باشد.

وی ادامه داد: نرخ بالای جمعیت باید همزمان با کیفیت بالا برود و کیفیت هم بنا بر شرایطی به دست می‌آید، جمعیت بالا و بی‌کیفیت به درد نمی‌خورد.

وی با اشاره به انتشار خبر وجود روغن پالم در لبنیات گفت: وزیر صنعت، وزیر جهاد و دیگر مسئولان مرتبط باید بی‌سر و صدا در این رابطه تصمیم می‌گرفتند که به جامعه شوک وارد نشود و یک روزه قیمت مواد لبنی بالا نرود.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک افزود: کودکی که حاصل نظام ربوی پدر و مادرش باشد به درد جامعه نمی‌خورد و مانند کسی می‌شود که دستش در دست داعش و امثال آنهاست. در سال ۹۱ آیت‌الله جوادی آملی به رئیس مجلس گفت: ۸۰ درصد مردم با وام و ربا به سر می‌برند و خواست تا فکری برای این موضوع شود ولی متاسفانه هیچ اقدامی نشد.

وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی باید از هر ۱۰۰ نفری که از دنیا می‌روند ۹۹ نفر رستگار شوند، گفت: اگر ما می‌گوییم مردم باید به بهشت بروند به خاطر این است که مردم به سعادت برسند، وقتی به فکر بهشت و جهنم مردم نباشی مطمئنا به دنبال این نیستی که لقمه مردم هم حلال باشد.

عباسی در خاتمه اظهار داشت: سر نسل انقلاب نمی‌شود کلاه گذاشت. ما از پشت خاکریز‌هایی آمدیم که در آنجا افرادی با قلب سلیم شهید شدند و ما نیز از خون آنها دفاع خواهیم کرد و تا زمانی که جمهوری اسلامی در بهداشت به قلب سلیمی نرسد و سیستم بانکی اصلاح نشود دست بردار نخواهیم بود.

نظر شما