شناسهٔ خبر: 21096 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

8 عکاس ایرانی در «پاریس فتو 2014» شرکت می‌کنند

مدیر گالری «راه ابریشم» از ارائه آثار 8 عکاس ایرانی شامل شادی قدیریان، هنگامه و کاوه گلستان، بابک کاظمی، جلال سپهر، تهمینه منزوی، علیرضا فانی و بیژن صیفوری در آرتفر «پاریس فتو 2014» خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ آناهیتا قباییان مدیر گالری «راه ابریشم» از حضور ایران در آرتفر «پاریس فتو 2014» خبر داد و گفت: گالری «راه ابریشم» تنها گالری ایرانی است که در آرتفر عکاسی «پاریس فتو 2014» که 21 آبان ماه در این شهر آغاز خواهد شد، شرکت دارد.

وی درباره عکاسان ایرانی که آثارشان در این دوره از «پاریس فتو» به نمایش درخواهند آمد، توضیح داد: شادی قدیریان، هنگامه و کاوه گلستان، بابک کاظمی، جلال سپهر ،تهمینه منزوی، علیرضا فانی و بیژن صیفوری هنرمندانی هستند که آثارشان در این دوره از «پاریس فتو» به نمایش درخواهند آمد.

قبائیان تأکید کرد که علاوه بر نمایش آثار این هنرمندان، گالری «راه ابریشم» آثار همه عکاسانی را که با این گالری همکاری دارند، در این آرتفر از طریق کتاب و یا به صورت پی. دی. اف و به صورت ویدئو پروژکشن به نمایش خواهد گذاشت و از هر فرصتی برای معرفی این عکاسان ایرانی در سطح جهانی استفاده خواهد کرد.

این مدیر گالری تأکید کرد: با معرفی و شناساندن آثار عکاسانی که با گالری «راه ابریشم» همکاری دارند، به نسبت استقبالی که از آثار آنها در این آرتفر خواهد شد در دوره های بعدی «پاریس فتو» از آثارشان استفاده خواهیم کرد.

وی درباره هنرمندانی که به شکل مستقیم آثارشان در این دوره از «پاریس فتو» ارائه می شود، یادآور شد: همه آثار این 8 هنرمند شناسنامه دارند و پیش از این یا در موزه ها و گالری های مختلف به نمایش درآمده‌اند و یا اینکه فروش خوبی داشته اند، به این ترتیب سابقه آنها کاملاً مشخص است و به همین دلیل آثار این 8 نفر برای آرتفر انتخاب شده‌اند. در غیر این صورت آثار همه عکاسانی که با گالری ما کار می کنند، قابلیت ارائه در این آرتفر را دارند.

قبائیان هدفش را از ارائه آثار عکاسان ایرانی در سطح جهانی، دفاع از کار عکاسان ایرانی در مقابل دیگر هنرمندان دنیا عنوان کرد و افزود: ما از طرق مختلف سعی کرده ایم که عکاسان ایرانی را به دنیا معرفی کنیم و در این راستا در سال 2011 کتابی درباره عکاسی ایران منتشر کردیم و سال آینده نیز کتاب دیگری در این باره با آثاری از هنرمندان ایرانی منتشر خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: تلاش ما فراتر از کار یک گالری و در جهت معرفی و شناساندن آثار عکاسان ایرانی در سطح بین المللی است.

آرتفر «پاریس فتو» یکی از مهمترین و معتبرترین رویدادهای عکاسی دنیاست.

برچسب‌ها:

نظر شما