شناسهٔ خبر: 21092 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره فیلم ونیز افتتاح شد

هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز با نمایش فیلم «مرد پرنده‌ای» ساخته «آلخاندرو گونزالس ایناریتو» امروز افتتاح می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به ریاست «البرتو باربارا » فردا افتتاح می‌شود.

این جشنواره ، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان است که اولین بار در سال 1932 میلادی برگزار شد و در کنار دو جشنواره برلین و کن، یکی از مهمترین جشنواره‌های سینمایی جهان محسوب می‌شود.

جشنواره امسال با نمایش فیلم «مرد پرنده ساخته «آلخاندرو گونزالس ایناریتو» افتتاح می‌شود.این فیلم در بخش مسابقه حضور دارد.

20 فیلم در بخش مسابقه جشنواره برای ربودن جایزه شیر طلا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

از ایران نیز فیلم «قصه‌ها» ساخته «رخشان بین‌اعتماد» شرکت دارد.

در این فیلم بازیگران مطرحی چون «حبیب رضایی»، «محمد رضا فروتن»، «گلاب آدینه»، «مهدی هاشمی»، «حسن معجونی» و «بابک حمیدیان» ایفای نقش کرده‌اند.

«بنی‌اعتماد» در این فیلم در قالب 7 داستان کوتاه، تصویری تلخ و سیاه از جامعه کنونی ایران تصویر می‌کند.

بنا بر این گزارش،امسال همچنین «رامین بحرانی»،فیلمساز ایرانی مقیم آمریکا با فیلم «99 خانه» با بازی «اندرو گارفیلد» و «مایکل شانن» در این بخش از رقابت‌ها حضور یافته است.

«99 خانه» درباره مردی که با مادر و فرزند 9 ساله اش در خانه ای در شهر نیواورلئان آمریکا زندگی می کند،بدلیل نپرداختن اجاره، توسط یک بنگاه معاملات ملکی از خانه رانده می شود. این مرد که بیکار است تمام تلاشش را بکار می‌گیرد تا خانه خود را پس بگیرد.

«فتیح آکین»،«آبل فرارا» و «دیوید گوردون گرین»، فیلمسازان مطرح دیگری هستند که با آخرین فیلم‌هایشان در این بخش از رقابت‌ها حضور دارند.

از سینمای ایران همچنین فیلم کوتاه «بچه» ساخته «علی اصغری» در جشنواره امسال حضور دارد که قرار است در بخش افق های نو که با فیلم «رئیس جمهور» ساخته «محسن مخملباف» افتتاح می شود؛ به نمایش درآید.البته این فیلم محصول مشترک ایران و ایتالیاست.

فیلم «ملبورن» ساخته «نیما جاویدی» نیز دیگر فیلم ایرانی جشنواره امسال است که قرار است افتتاح کننده بیست و نهمین دوره از بخش جنبی هفته منتقدان باشد.

پوستر جشنواره امسال با الهام از یکی از سکانس های فیلم «400 ضربه» اثر «فرانسوا ترفو»،کارگردان فرانسوی، توسط یک هنرمند ایتالیایی طراحی شده است.

فیلم «400 ضربه» محصول سال 1959 میلادی برنده جایزه نخل طلای کارگردانی در همان سال نیز توانست نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه نیز شود.

بنا بر این گزارش، ریاست هیأت داوران امسال بخش اصلی جشنواره را «الکساندر دسپالت»، آهنگساز فرانسوی به عهده دارد.

این آهنگساز که تاکنون شش بار نامزد جایزه اسکار شده، فیلم هایی چون «سخنرانی پادشاه»،«مورد عجیب بنجامین باتن» و «ملکه» را در کارنامه کاری خود دارد.

بنا بر این گزارش، هفتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز امروز افتتاح شده و تا 15 شهریور به کار خود پایان خواهد داد.

نظر شما