شناسهٔ خبر: 20811 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استراتژی‌های خوب و بد در جهان واقعی وارد بازار شد

«استراتژی خوب، استراتژی بد» عنوان کتابی است که به قلم ریچارد روملت تالیف شده و انتشارات آریانا قلم آن‌را به تازگی راهی بازار کتاب کرده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ این کتاب تمامی خرافاتی را که گاهی اساس بسیاری از استراتژی‌هاست کنار می زند و راهی روشن برای خلق و پیاده‌سازی استراتژی قدرتمند اقدام‌محور در جهان واقعی را فراهم می‌سازد.

ریچارد روملت در این کتاب به خوانندگان نشان می‌دهد که تمایل رو به رشدی برای یکسان فرض کردن اهداف سنتی، شعارهای پرطمطراق، تکیه‌کلام‌های انگیزشی و اهداف مالی با «استراتژی» وجود داشته و دارد. او ما را از این عناصر «استراتژی بد» آگاه ساخته و چشمان ما را به روی قدرت «استراتژی خوب» می‌گشاید.

مولف در این کتاب، استراتژی خوب را، پاسخی ویژه و منسجم به رویکردی برای غلبه بر موانع پیشروی می‌داند. استراتژی خوب، قدرت را مهار کرده و آن را در جایی به کار می‌برد که بیشترین تاثیر را بر چالش‌ها خواهد گذاشت، چه این چالش‌ها پیاده کردن انسان بر کره‌ ماه، جنگیدن در نبرد، ارائه‌ محصول جدید و پاسخ به پویایی‌های متغیر بازار باشد یا راه‎اندازی مدرسه‌ و اجرای برنامه‌ دولت باشد.

روملت، در سه بخش کتاب حاضر استدلال می‌کند که بینش، قلب استراتژی خوب است، او به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با استفاده از انواع ابزارهایی که برای هدایت تفکرتان فراهم شده‌اند، به بینش برسید.

استراتژی خوب و بد، منابع قدرت و اندیشیدن همچون یک استراتژی است، عناوین سه بخش کتاب این کتاب است.

روملت در مقدمه کتاب نوشته است:«بینش کلیدی این کتاب در این است که به سختی و در نتیجه یک عمر تجربه روملت در کار استراتژی و مشاوره در سازمان‌ها است. استراتژی خوب به چالش‌هایی که با آنها مواجه هستیم، صاقانه اعتراف کرده و برای غلبه بر آنها رویکردی را تدارک می‌بیند. هرچه این چالش‌ها بزرگتر باشند، استراتژی خوب، تلاش‌ها را متمرکز‌تر و هماهنگ‌تر می‌کند تا حرکت قدرتمند رقبتی یا حل مناسب مساله محقق شود».

«استراتژی خوب/ استراتژی بد» با ترجمه بابک وطن‌دوست در ۴۰۰ صفحه به بهای ۱۷ هزار تومان از سوی انتشارات آریانا قلم منتشر شده است.

نظر شما