شناسهٔ خبر: 20777 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سنگلج مدیر ندارد

تماشاخانه سنگلج سال 93 را بدون داشتن مدیری مشخص سپری می‌کند و گویا انتخاب و معرفی مدیر برای این سالن تئاتری از اهمیت لازم برخوردار نیست و یا اداره‌کل هنرهای نمایشی در انتخاب و معرفی مدیر تماشاخانه سنگلج ناتوان است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ «به زودی مدیر تماشاخانه سنگلج معرفی می‌شود» این جمله‌ای که مدیر روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی چندین‌بار به نقل از مدیرکل هنرهای نمایشی به رسانه‌ها از جمله خبرگزاری مهر گفته است اما چند ماه است که تماشاخانه سنگلج در انتظار میزبانی مدیری است که برنامه ریزی و فعالیت این سالن تئاتری را عهده‌دار شود.

اواخر سال 92 به عنوان رئیس تماشاخانه سنگلج منصوب شد و بعد از تعطیلات نوروز 93 بود که عباس غفاری نیز به عنوان مدیر روابط عمومی این مکان تئاتری انتخاب و معرفی شد.

هنوز مدت زمان زیادی از انتصاب این 2 مدیر در تماشاخانه سنگلج نگذشته بود و برنامه‌های این 2 مدیر جامه عمل به تن نکرده بود که با تصمیم حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی پریسا مقتدی رئیس مجموعه تئاتر شهر شد و عباس غفاری نیز مدیریت روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی را بر عهده گرفت و از آن تاریخ تاکنون سنگلج به عنوان خاستگاه تئاتر ملی بدون مدیر اداره می‌شود.

شاید از دیدگاه مدیریت جدید هنرهای نمایشی وجود مدیری مشخص برای اداره امور یک سالن تئاتری امری مهم و جدی نباشد، اما نباید این واقعیت را نادیده گرفت که بی‌ برنامگی و بلاتکلیفی در تئاتر همواره از نبود مدیر و مسئولی مشخص نشأت گرفته است.

اما نکته مهمی که با معرفی نشدن مدیر تماشاخانه سنگلج به ذهن خطور می‌کند این است که انتخاب و معرفی مدیران و مسئولان زیرمجموعه‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی غالبا با تاخیرهای مکرر انجام می‌گیرد و این مساله به بی‌برنامگی در حوزه‌هایی است که بدون مدیر اداره می‌شوند. نمونه این اتفاقات را می‌توان دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دانست که با چندین ماه تأخیر معرفی شد، مجموعه تئاتر شهر که با بلاتکلیف کردن تماشاخانه سنگلج مدیر خود را معرفی کرد و جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی که با تأخیری چندماهه دبیر خود را شناخت.

شاید در حال حاضر مدیریت و تصمیم گیرندگان تئاتری ترجیح می‌دهند که مانند وضعیت بودجه و قراردادهای نمایشی، وضعیت مدیران زیرمجموعه‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی را هم در سال 94 مشخص و برنامه ریزی کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما