شناسهٔ خبر: 20775 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استعفای مدیرعامل خانه کتاب،‌ شایعه یا واقعیت؟

در حالی که امروز اخباری مبنی بر استعفای مدیرعامل خانه کتاب در جلسه روز گذشته هیئت امنا شنیده می‌شد،‌ اعضای هیئت امنا و شخص مدیرعامل استعفای رسمی را تکذیب کرده و گلایه‌هایی را مطرح کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ خانه کتاب این روزها روزهای پرالتهابی را می‌گذراند،‌ و شایعات بسیاری حول آن شنیده می‌شود،‌ استعفاهای برخی مسئولان آن در ماه‌های گذشته نیز به این شایعات دامن می‌زنند. یکی از شنیده‌هایی که اخیراً‌ درباره این موسسه وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد،‌ استعفای نجفعلی میرزایی مدیر عامل این موسسه است که امروز و پس از برگزاری جلسه روز گذشته هیئت امنا قوت بیشتری گرفته است.

میرزایی:‌ استعفایم شایعه است،‌ اما اصراری هم بر کار ندارم

میرزایی در گفت‌وگو با تسنیم،‌  این خبر را شایعه خوانده و گفت:‌ خبر استعفای من قطعاً شایعه است،‌ البته اگر شرایط سخت و اراده‌های بیرونی بر این باشد که ما به کارمان ادامه ندهیم، هیچ ناراحتی، نگرانی و اعتراضی نخواهیم داشت. من بر اینکه در مسئولیت خانه کتاب این پروژه ها و تحول‌ها را ارائه دهم، اصراری ندارم این کارها و برنامه‌ها را به خاطر احساس وظیفه و تکلیف نسبت به فرهنگ انجام می‌دهیم‌ اما تا این لحظه نه من خبر از استعفا دادن خود دارم و نه هر گونه خبری را در این زمینه تأیید می‌کنم.

وی ادامه داد:‌ در جلسه روز گذشته هیئت امنای خانه کتاب نیز تنها بر ضرورت خوداکتفایی مالی خانه کتاب و کاهش وابستگی مالی به دولت تاکید شد. این مهمترین نتیجه این جلسه بود. راهکاری که اعضای هیئت امنای خانه کتاب پیشنهاد دادند، باید بررسی شود،. اعضا خود از هر گونه برنامه و طرحی که به کم کردن وابستگی‌های مالی به دولت و تأمین منابع جدید مالی در خانه کتاب منجر شود، استقبال کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی راد عضو هیئت امنای خانه کتاب نیز خبر استعفای نجفعلی میرزایی مدیرعامل خانه کتاب را شایعه خواند و آن را تأیید نکرد.

اشعری:‌ میرزایی گلایه کرد،‌ استعفای رسمی نداد

علی‌اکبر اشعری دیگر عضو هیئت امنای خانه کتاب در گفت‌وگو با تسنیم،‌ با بیان این مطلب که در جلسه روز گذشته هیئت امنا صحبتی از استعفای رسمی مدیرعامل مطرح نشد‌، گفت: منتهی گاهی مسئولان از روند پیشرفت امور خسته شده و گلایه‌هایی را مطرح می‌کنند،‌ در جلسه روز گذشته نیز مدیرعامل خانه کتاب گلایه‌هایی را مطرح کردند و گفتند،‌ اگر وضع به این منوال باشد به آقای صالحی گفته‌اند که دیگر ادامه نمی‌دهند. والا صحبتی از استعفا آن هم به صورت رسمی نبود.

اشعری:‌ضرورت مطالبه جدی وزیر ارشاد از دولت برای بودجه بخش فرهنگ

وی گفت:‌ در این جلسه قرار بر این شد که در مذاکرات آقایان میرازیی و صالحی مشکلات موجود مطرح و اقداماتی برای رفع آن انجام شود. یکی از این مشکلات بودجه است،‌ بودجه بخش فرهنگ اکنون بسیار ضعیف است و نیازمند توجه بیشتر دولت است. من این موضوع را با آقای صالحی نیز در میان گذاشته‌ام که لازم است وزیر ارشاد در هیئت دولت مشکلات مالی بخش فرهنگ را جدی‌تر مطرح کرده و مطالبه کنند.

نجفعلی میرزایی پیش از این نیز به دنبال بالاگرفتن بحث پولی شدن شابک و انتقاد ناشران به آن از بحران مالی شدید در خانه کتاب خبر داده و گفته بود،‌ خانه کتاب طبق بخشنامه معاونت فرهنگی ارشاد باید خود اقدام به درآمد زایی کند و پولی شدن شابک نیز از جمله سیاست‌های خانه کتاب برای درآمد‌زایی است.

برچسب‌ها:

نظر شما