شناسهٔ خبر: 20763 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«کیتارو» به تهران می‌آید

کیتارو موسیقدان شهیر ژاپنی اواخر مهرماه به تهران سفر می‌کند و به همراه ارکستر سمفونیک تهران در سالن وزارت کشور به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ کیتارو موسیقیدان شهیر ژاپنی اوخر مهرماه به تهران سفر می‌کند و به همراه ارکستر سمفونیک تهران در سالن وزارت کشور به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

کیتارو تا کنون قطعات خاطرانگیز و محبوب بسیاری را خلق کرده که از جمله آن‌ها ساخت موسیقی سریال مستند «جاده ابریشم» است. نمایش این مستند و انتشار آلبوم آن، موجی از شهرت و محبوبیت بین‌المللی را برالی او به همراه آورد که در نهایت منجر به بردن جایزه گرمی و جایزه گلدن گلوب و ساخت موسیقی فیلم «بهشت و زمین» برای الیور استون می‌شود.

وی تاکنون 30 آلبوم منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها جزو پرفروش ترین‌ها بوده‌اند. برای مثال از آلبوم «روشنی یک روح» تاکنون تنها در آمریکا حدود 2 میلیون نسخه به فروش رفته‌است. او اکثر آثارش را در استودیو شخصی‌اش در یکی از کوهپایه‌های ژاپن ساخته، نواخته و ضبط کرده‌است.

موفقیت‌های و شهرت جهانی کیتارو باعث شد تا «کیتارو» سفرهای خود را به سراسر جهان آغاز کند و به دنبال آن، شش آلبوم قبلی خود را با نام های «سفر کیهانی» (Astral voyage) ، «داستان کامل ماه» (Full moon story) ،‌«هزاران سال» (Millennia) ، «هند» (India) ، «ابر نقره ای» (silver cloud) و «آسیا» (Asia) کامل تر و آلبوم جدیدی نیز با عنوان «به سوی غرب» (Towards the west) منتشر کرد.

پیام صلح و یکی بودن مردم سراسر جهان در هنر و موسیقی با انتشار یک سری آلبوم توسط این موسیقیدان با مضمون صلح و معنویت به رسمیت شناخته شد و حتی «کیتارو» تور بین المللی موسیقی خود را با عنوان «تور عشق و صلح جهانی» در سال 2007 به راه انداخت.

بر اساس این گزارش، پس از حضور اشتفان میکوس و انور براهم این سومین موسیقی‌دان بزرگی است که به تهران سفر می‌کند. البته چند سال پیش نیز قرار بود کیتارو به تهران سفر کند که سفر او به دلیل برخی از مشکلات لغو شد.

این کنسرت در تاریخ 23 و 24 مهرماه در تالار وزارت کشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما