شناسهٔ خبر: 19838 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دکتر هرمز شمس، جایزه ملی خود را به بیمارستان فارابی اهدا کرد

دکتر هرمز شمس فرزند پروفسور محمد قلی شمس بنیانگذار بیمارستان فارابی و پدر چشم پزشکی نوین ایران، جایزه علامه طباطبائی خود را برای تاسیس کرسی پزوهشی چشم پزشکی شمس در مرکز تحقیقات چشم پزشکی بیمارستان فارابی اختصاص داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ به دنبال برگزیده شدن دکتر هرمز شمس به عنوان استاد و پژوهشگر نخبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین دوره جایزه ملی علامه طباطبایی در سال ۱۳۹۱، ایشان ابتکار عمل استفاده از اعتبارات و امکانات این جایزه ملی را به مرکز تحقیقات چشم پزشکی بیمارستان فارابی محول کرد که این امر منجر به تاسیس " کرسی پژوهشی اپیدمیولوژی بیماری های چشم شمس" در مرکز تحقیقات چشم بیمارستان فارابی شد.

دکتر شمس هدف از تاسیس این کرسی را حمایت از طرح هائی دانست که به منظور بررسی اپیدمیولوژیک چشم پزشکی در ایران انجام می شود و به دانشجویان دوره پست دکترا تعلق می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر چهار طرح در مرکز تحقیقات بیمارستان فارابی با استفاده از اعتبارات این کرسی در حال انجام است و بر اساس توافق صورت گرفته این کرسی از طرح RAAB و تاسیس پایگاه تحقیقات جمعیتی بیماری های چشم در کردستان نیز حمایت خواهد کرد.

نظر شما