شناسهٔ خبر: 19488 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سیاستهای دانشگاه امیرکبیر در قبال تشکلهای دانشجویی

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر ایجاد تفاهم و توافق میان تشکل‌های سیاسی در دانشگاه‌ خاطر نشان کرد: سیاست کلی ما این است که به تشکل‌ها در قالب قوانین و مقررات مجوز داده شود و از سوی دیگر دانشجویان در این تشکل‌ها باید به تفاهم جمعی برسند .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دکتر احمد معتمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دفتر ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: از آنجایی که سروکار داشتن با انسان و علوم انسانی از پیچیدگی‌های بسیار زیادی برخوردار است از این رو به دنبال فرد مناسبی برای معاونت فرهنگی هستیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به موضوع ادغام دو معاونت دانشجویی و فرهنگی، اظهار داشت: بر اساس نظرات ارائه شده برخی معتقد به ادغام این دو معاونت هستند ولی اجرای این امر نیاز به کار کارشناسی دارد و از سوی دیگر بررسی‌های حقوقی نشان داد که منعی در این زمینه به لحاظ قانونی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختارها و روندها در این دانشگاه آغاز شده است، ادامه داد: در نشست دانشگاه که در مهرماه سال جاری برگزار خواهدشد موضوع بازنگری ساختارهای این دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

معتمدی به بخشی از سیاست‌های اجرایی در این دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: واگذاری بخشی از امور به دانشکده‌ها تا آنجایی که قوانین و مقررات اجازه می‌دهد یکی از برنامه‌های کاری ما است.

وی افزود: در حال حاضر وظایف زیاد به معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه محول شده است در حالی که می‌توان بسیاری از این امور را به دانشکده‌ها واگذار کرد.

معتمدی شورای دانشگاه را بدنه اصلی تصمیم گیری در این دانشگاه توصیف کرد و افزود: مسایل و چالش‌ها از دانشکده‌ها اخذ خواهد شد و در شورا بررسی و راهکارهای رفع این چالش ها ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد تفاهم و توافق میان تشکل‌های سیاسی در دانشگاه‌ خاطر نشان کرد: سیاست کلی ما این است که به تشکل‌ها در قالب قوانین و مقررات مجوز داده شود و از سوی دیگر دانشجویان در این تشکل‌ها باید به تفاهم جمعی برسند چرا که دلیلی وجود ندارد که گروهی جلسه دیگری را برهم بزند.

معتمدی با تاکید بر اینکه این امر را خوشایند دانشگاه نمی دانم، یادآور شد: باید تلاش شود تا تحمل خود را بالا ببریم.

نظر شما