شناسهٔ خبر: 19486 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سه داستان دیگر از سلینجر منتشر شد

سه داستان دیوید جروم سلینجر نویسنده فقید آمریکایی در قالب یک مجموعه جدید منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ کتاب جدید سلینجر که با عنوان «جی.دی.سلینجر: سه داستان اولیه» منتشر شده از سوی آژانس دیوالت-گریوز به بازار آمده و شامل سه داستان کوتاه به نام های «جماعت جوان» ، «برو ادی رو ببین» و «هفته ای یه بار آدمو نمی کشه» است.

این سه داستان پیشتر در مجله های ادبی منتشر شده بودند. داستان اول در سال 1940 در مجله «استوری»(داستان) ، داستان دوم در سال 1940 در ریویوی دانشگاه کانزاس سیتی و داستان سوم نیز در سال 1944 در «استوری» چاپ شده بودند.

با این حال این نخستین باری است که این سه داستان در کنار هم و در قالب یک کتاب به بازار می آیند.

تام گریوز یکی از بنیانگذاران موسسه منتشر کننده این مجموعه گفت این کتاب در ضمن اولین کتاب سلینجر است که با تصویرگری همراه است و آنا رز یونکن این تصویرپردازی ها را انجام داده است. این کتاب به سبک «فرانی و زویی» و «9 داستان» که جلدشان تک رنگ است منتشر شده و بیوگرافی سلینجر یا تصویری از او در آن جای نگرفته است.

«سه داستان اولیه» نخستین کتاب قانونی سلینجر در بیش از 50 سال اخیر است. آخرین کتاب او که با مجوز خودش منتشر شده بود در سال 1953 با عنوان «تیرهای سقف را بالا بگذارید ، نجاران و سیمور: پیشگفتار» بود. یک مجموعه غیرمجاز از داستان‌های دوران اولیه نویسندگی سلینجر نیز در سال 1974 منتشر شد بود که سلینجر ناشر کتاب را به دلیل عدم کسب مجوز به دادگاه کشاند و ادعا کرد بدون اجازه او آثارش به دست چاپ سپرده شده اند. او در گفتگو با نیویورک تایمز گفته بود: این کار غیرقانونی است. غیرمنصفانه است. تصور کنید یک کت داشته باشید که دوستش دارید و یکی برود توی گنجه شما و آن را بدزدد. این حسی است که من دارم.

این سه داستان که اکنون در یک مجلد به چاپ رسیده همان سه داستانی نیستند که سال پیش به صورت آنلاین منتشر شده بودند. آن سه داستان شامل «یک اقیانوس پر از توپ های بولینگ»، «پائولا» و «پسر تولد» بود.  

به گفته کتاب جدیدی که به تازگی از سوی دیوید شیلدز و شین سالرنو منتشر شد، بنیاد سلینجر قصد دارد تا پنج کتاب از کتاب‌های این نویسنده را تا سال 2020 منتشر کند. گفته شده این کتاب ها شامل مجموعه ای از داستان کوتاه درباره خانواده گلس(که در «9 داستان» و «فرانی و زویی» ظاهر شده اند)، یک مجموعه از داستان درباره خانواده کالفیلد، کتاب هایی از تجربیات نویسنده در جنگ جهانی دوم و کتابی دربار آیین هندویی ودا است که سلینجر در سال های آخر زندگی اش به آن گرویده بود.

سلینجر سال 1919 در نیویورک به دنیا آمد و با موفقیت کتاب «ناتور دشت» درباره عصیان‌های دوران نوجوانی،  به شهرت رسید. او سال 1965 از نویسندگی دست کشید.

از زمان درگذشت سلینجر او همواره موضوع خبرهای مختلف بوده و چندی پیش نیز اعلام شد قرار است فیلم زندگی این نویسنده مشهور توسط دنی استرانگ فیلمنامه نویس فیلم پرفروش «بازی‌های گرسنگی» ساخته شود. 

برچسب‌ها:

نظر شما