شناسهٔ خبر: 19472 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

كمیته ویژه وقایع فلسطین در حوزه هنری تشكیل شود

محمدعلی خبری با لازم دانستن جریان سازی برای دفاع از مردم فلسطین در طول سال گفت: حوزه هنری می تواند از چنین اتفاقاتی پشتیبانی كند. بهتر است كمیته ویژه وقایع فلسطین در حوزه هنری تشكیل شود و آثار هنری را با این موضوع، درون مرزها و فراتر از مرزها به نمایش بگذاریم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمدعلی خبری" با لازم دانستن جریان سازی برای دفاع از مردم فلسطین در طول سال گفت: حوزه هنری می تواند از چنین اتفاقاتی پشتیبانی كند. بهتر است كمیته ویژه وقایع فلسطین در حوزه هنری تشكیل شود و آثار هنری را با این موضوع، درون مرزها و فراتر از مرزها به نمایش بگذاریم. 
"محمدعلی خبری" تاكید كرد: هنرمندان در واكنش نشان دادن به اتفاقات تلخی كه در غزه می گذرد فعال باشند و محكومیت این اتفاق را با صدای بلند بیان كنند.  
این پژوهشگر عرصه تئاتر با بیان این كه هنرمندان كشورمان همواره در مبارزه با ظالمان فعال بوده اند گفت: حالا هم وقت آن رسیده كه هنرمندان كشورمان برای نشان دادن مظلومیت مردم غزه وارد عمل شده و از هنرمندان جهان اسلام بخواهند با آن ها همراه شده و با این همبستگی، جهانیان را نسبت به این اتفاقات آگاه كنند.  
خبری با بیان این كه لازم است جهانیان بدانند كه هنرمندان كشورمان این حملات را محكوم می كنند، گفت: بنابراین روز جمعه همراه با مردم سراسر كشور در راهپیمایی روز قدس حضور خواهیم یافت و نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی اعلام انزجار می‌كنیم.  
این مدرس دانشگاه درباره نقش هنر به عنوان یك رسانه در محكوم كردن چنین وقایعی گفت: هنرمندان ما تاكنون آثار خوبی در زمینه فلسطین خلق كرده اند كه این جریان باید پیوسته تر ادامه یابد و تاثیر مستقیم تر و ملموس تری به جا بگذارد.  
این هنرمند تاكید كرد: لازم است جریان سازی برای دفاع از مردم فلسطین در طول سال شكل بگیرد و حوزه هنری می تواند از چنین اتفاقاتی پشتیبانی كند.  
وی پیشنهاد كرد: با توجه به شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه، می توان آثار برجسته ای را كه در طول سال های گذشته انجام شده مجددا اجرا كرد و به نظر من بهتر است كمیته ای ویژه وقایع فلسطین در حوزه هنری تشكیل شود و آثار هنری را با این موضوع، درون مرزها و فراتر از مرزها به نمایش بگذاریم.  
گفتنی است، گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه با عنوان "غزه تنها نیست" چهارشنبه ۱ مرداد ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری با امضای بیانه ای در محكومیت جنایات رژیم غاصب فلسطین توسط هنرمندان برگزار می‌شود.  ​

نظر شما