شناسهٔ خبر: 19470 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سازمان ملل متحد با تیم حقیقت‌یاب کشتار غیرنظامیان را در غزه بررسی کند

ما فعالان حقوق بشر در ایران خواستار مداخله جدی سازمان ملل متحد به منظور توقف حملات رژیم صهیونیستی و بررسی ابعاد حقوقی کشتار غیر نظامیان و وقوع جرم بین‌المللی «جنایت علیه بشریت»؛ توسط یک تیم حقیقت‌یاب مستقل بین‌المللی هستیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ فعالان حقوق بشر ایران درباره حوادث غزه خطاب به کمسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد بیانیه‌ای صادر کرده‌اند. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

همزمان با تشدید حملات رژیم اسرائیل به مناطق غیر نظامی نوار غزه و افزایش خطر بروز فاجعه انسانی در این منطقه موجی از یاس و ناامیدی در میان فعالان حقوق بشر نسبت به کارامدی و اثربخشی معاهدات و تعاملات بشردوستانه مندرج در قواعد حقوق بین‌الملل برانگیخته شده است.

امروز چشمان نگران فعالان صلح و حامیان حقوق بشر در گستره جهانی شاهد تصاویر غم‌انگیزی از کشتار افراد غیر نظامی است که با سکوت نهادهای مسئول بر حسن اجرای معاهدات بین‌المللی از جمله مفاد کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو همراه شده است.

ما فعالان حقوق بشر در ایران ضمن ابراز تأسف شدید از عدم پایبندی رژیم اسرائیل به تعهدات بین‌المللی خواستار مداخله جدی سازمان ملل متحد به منظور توقف حملات این رژیم به مناطق غیر نظامی غزه و بررسی ابعاد حقوقی کشتار غیر نظامیان و وقوع جرم بین‌المللی «جنایت علیه بشریت»؛ توسط یک تیم حقیقت‌یاب مستقل بین‌المللی هستیم.

امید است با واکنش بهنگام و مؤثر سازمان ملل متحد در بررسی و مجازات عاملان کشتار غیر نظامیان در غزه جامعه جهانی یک گام دیگر در مسیر رسیدن به «جهانی عاری از خشونت» نزدیک شود.

نظر شما