شناسهٔ خبر: 19449 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجلیل از سازندگان «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» برگزار شد

آیین تجلیل از دست‌اندرکاران مستند «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» در محل مرکز‌سیما فیلم برگزار شد و کارگردان این مستند گفت: لازم است که از پدر سمیه برای اعتراف به اشتباهاتش در این ابعاد تقدیر کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ آیین تجلیل از دست‌اندرکاران مستند «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» در محل مرکز‌سیما فیلم برگزار شد.

در ابتدای مراسم معصوم‌زادگان مدیر مرکز سیما فیلم گفت: مستند «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» با توجه به تاثیراتی که گذشته است توانسته است رسالت فرهنگی خود را انجام دهد. به غیر از دوستانی که در تولید این فیلم به صورت مستقیم نقش داشتند موسسه دیده‌بان در تولید آن همکاری کرده است و پخش سیمای جمهوری اسلامی این مستند را از ۳ شبکه به صورت سراسری پخش کرده است که با استقبال خوب مخاطبان همراه شده است.

شکیبانیا:اینکه مستند بدون هیچ حذفیاتی در تلویزیون پخش شد دلیل دیده شدن آن بود

در ادامه مراسم محمدشکیبانیا تهیه کننده این مستند، با طرح این سوال که چرا این فیلم با استقبال مخاطب همراه شده است، گفت: یکی از دلایلش این بود که گروه سازنده به همراه کارگردان این اثر، مرتضی پایه شناس، توانستند علی رغم دشواری هایی که برای ساخت این مستند وجود داشت این کار را به سرانجام رساندند.

شکیبانیا اضافه کرد: دلیل دیگر اینکه این فیلم در جاهایی با استقبال همراه شد که گمان می کردیم مخاطب با آن ارتباط برقرار نمی کند، این بود که روایت منصفانه ای را دارد و تلاش داریم که جانب انصاف را رعایت کنیم و با این که برای ما سخت بود که شهدای سازمان را داخل فیلم قرار دهیم ولی این را در مستند قرار دهیم. همین روایت منصفانه باعث اعتماد مخاطب شد.

وی در ادامه با اشاره به دلیل دیگر موفقیت این فیلم گفت: اینکه مستند بدون هیچ حذفیاتی در سیمای جمهوری اسلامی پخش شد دلیل دیگر دیده شدن این مستند بود. خوشبختانه رسانه این جسارت را به خرج داد و جواب آن را در استقبال خوب مخاطبان دید.

تهیه کننده مستند «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» در آخر گفت: ما برای تولید این مستند به دنبال سوژه خود در ۶ کشور رفتیم و  عوامل این فیلم  را در شرایط غیراستاندارد و با بودجه خیلی پایین ساختند. ما برای این مستند ۴ سفر به عراق داشتیم که یکی از آن ۳۵ روز طول کشید. کارگردان این فیلم ۹۰ دقیقه فیلم را از مجموع ۶۰۰ فیلم که گرفته شده بود  بیرون آورده است.

پایه شناس: از پدر سمیه برای اعتراف به اشتباهاتش باید تقدیر کرد

در ادامه مرتضی پایه شناس کارگردان مستند «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» گفت: لازم است برای تولید این فیلم از خیلی ها تشکر کنم ولی تقدیر ویژه می کنم از آقای مصطفی محمدی (پدر سمیه و سوژه اصلی مستند) که جسارت کردند در چنین ابعادی به اشتباهات خود اعتراف کنند.

وی ادامه داد: فکر کنم دیدن چنین فیلمی بتواند برای نسل جوان این دید را درست کند که بین گروهک تروریستی مجاهدین را با اعضای سازمان مجاهدین خلق که فریب خورده اند، تفکیک قرار دهند.

سالک: فتنه جدید تحت عنوان داعش در اربعین امسال کلید خورد

در انتهای این مراسم حجت الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز خرسندی از ساخت چنین آثاری در بدنه فرهنگی کشور گفت: فتنه بزرگتر و با چهره منافقین مدرن کلید خورده است. این فتنه بعد از این شکل گرفته است که فتنه های ۷۸ و ۸۸ در قالب جنگ روانی و جنگ نرم را پشت سر گذاشتیم.

سالک در ادامه گفت: منافقین در لیست ترورهایی که داشتند نیروهای خود را این گونه توجیه می کردند که اینهایی که ما ترور می کنیم حضورشان مانع از پیشرفت اسلام است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه بخشی از فتنه جدید را تحت عنوان داعش می بینیم گفت: آن فتنه جدیدی که رهبری در ۲۹ خرداد ماه ۸۸ فرمودند در اربعین امسال با چهره منافقین مدرن و با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل کلید  خورده است.

در این مراسم، مرتضی رزاق کریمی، احمد میراعلایی، حجت الاسلام سالک و معصوم زادگان حضور داشتند.

«فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» عنوان مستندی با کارگردان مرتضی پایه شناس است که بخشهایی از آن تدوین فیلمهای خانوادگی مصطفی محمدی از  است. مصطفی محمدی زمانی از طرفداران سازمان مجاهدین خلق بوده است. این مستند روایتگر بخشی از زندگی پدری است که خواهان نجات دخترش به نام «سمیه»از کمپ اشرف، پایگاه سازمان مجاهدین خلق در عراق بوده است. سمیه هنوز از اسارت این سازمان خلاص نشده است.

این فیلم همزمان با سالروز شهادت دکتر بهشتی از شبکه های مختلف سیما پخش و مورد استقبال گسترده بینندگان در داخل و خارج از کشور قرار گرفت.

نظر شما