شناسهٔ خبر: 19400 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سانس اول همه سالن‌های سینما آزادی رایگان است

مدیر پردیس سینما آزادی با اشاره به اینکه سانس اول همه سالن‌های این سینما شامل هر فیلمی برای هر مراجعه‌کننده‌ای رایگان است به این مساله تاکید کرد که ایرانی‌ها چندان علاقه‌ای به سینما رفتن ندارند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از  مهر؛ رضا سعیدی‌پور مدیر پردیس سینما آزادی که درباره اجرای طرح «سینما کارت» در این‌باره گفت: هرچند مدیران سینمایی برای جذب بیشتر مخاطبان به سینما طرح های مختلفی را اجرایی می‌کنند اما هرکدام از این طرح ها می تواند تنها بخشی از ظرفیت خالی سالن های سینما را پر کند ولی در کل باید گفت هر طرحی که بتواند در جذب مخاطب به سینما موفق عمل کند خوب است. طرح «سینما کارت» نیز از این امر مستثنی نیست و ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که سازمان سینمایی برای ۷۰ میلیون نفر جمعیت ایران امکاناتی را فراهم کند تا به سینما بروند.

وی معقتد است برای جذب مخاطب به سینما و ایجاد عادت سینما رفتن در مردم، نهادها و سازمان های دیگر نیز باید وارد عمل شوند.

سعیدی‌پور افزود: خوشخبتانه ما در ایران نهادهای فرهنگی بسیاری داریم که اگر هرکدام وارد عمل شوند و شرایط مناسبی را برای سینما رفتن مردم فراهم کنند، بی شک سینمای ایران در گیشه موفق می شود.

مدیر پردیس سینما آزادی درباره نقش سینماها در جذب مخاطب نیز توضیح داد: سینماها نیز می توانند شرایطی را برای جذب مخاطب فراهم کنند. قرار نیست که همیشه نگاه اقتصادی داشته باشیم بلکه باید قبل از هر چیز و برای بازدهی اقتصادی در سینما، فرهنگ سینما رفتن را در مردم ایجاد کنیم. به عنوان مثال پردیس سینما آزادی، سانس اول همه سالن های خود را هر روز به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهد، در چنین شرایطی افرادی که توانایی مالی ندارند هم می توانند از دیدن یک فیلم در یک سینمای خوب لذت ببرند.

وی با اشاره به اینکه سانس های رایگان در سینما آزادی از ساعت ۱۳ تا ۱۶ برای همه سالن های این پردیس است، بیان کرد: در این سانس ها از کسی پرسیده نمی شود که چه کاره است، بلکه هر کس که به سینما بیاید می تواند به صورت رایگان فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کند.

سعیدی پور گفت: تمام طرح هایی که برای جذب مخاطب در سینما اجرا می شود نسبی است. طرح هایی از این دست مانند طرح سینما کارت تنها می تواند به آمدن مردم به سینما کمک کند اما مسئله مهم این است که آیا مردم تمایلی به سینما آمدن دارند یا خیر؟ قبل از انقلاب در سراسر ایران ۵۰۰ سالن سینما وجود داشت و با چنین ظرفیت نمایشی بازهم، همیشه جلوی در سالن های سینما که همه آنها تک سالنه بود، مردم صف می ایستادند. اما امروز در سراسر کشور ۲۰۰ سالن فعال داریم که کمتر مردم برای دیدن فیلم به سراغ آن ها می روند. مگر اینکه ناگهان یک فیلم متفاوت اکران شود و ما شاهد صف های نسبتا طولانی جلوی سینماها باشیم.

مدیر پردیس سینما آزادی در پایان تاکید کرد: مردم باید دوست داشته باشند به سینما بروند. در اروپا و امریکا با تمام امکانات موجود از جمله اینترنت، شبکه نمایش خانگی و ... با این حال مردم تمایل دارند که تماشای فیلم های سینمایی را در سالن های سینما تجربه کنند. مسئله ای که خیلی کم در ایران به آن توجه می شود.

نظر شما