شناسهٔ خبر: 19339 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مقاومت روح متمایل به فرود را به پرواز درمی‌آورد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایکه سوژه مقاومت هنر را تزئین می‌کند، گفت: مقاومت روح متمایل به فرود را به پرواز درمی‌آورد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نشست کبوتران مسجد دوردست با محوریت بررسی موضوع فلسطین و مقاومت در شعر معاصر عرب با حضور موسی بیدج کارشناس حوزه شعر عرب، مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات معاصر عرب عصر امروز ۲۹ تیرماه در حوزه هنری برگزار شد.

رحماندوست در ابتدای این مراسم با اشاره به تصویب مقاومت و جایگاه آن در ادب و هنر معاصر گفت: هنر ارتقا طلب است قله پرست است و تعالی‌جو، هنر اوج طلب است و آسمانی‌پرست. قله هستی که احترامش از خانه کعبه والاتر است مومن است و مومن یعنی انسان واقعی. آنگاه که انسان مورد هجوم قرار گیرد دفاع از انسانیت و انسان از موضوعاتی است که هنر به پرداختن به آن افتخار می‌کند.

وی ادمه داد: بسیار ی از موضوعات از جنسی هستند که این ارتقا را می‌یابند که سوژه هنر قرار گیرند اما هنر خود با پرداختن به موضوعات آسمانی تزئین می‌شود؛ آنگاه که به مقاومت می‌پردازد مقاومت به معنای دفاع از انسان و انسانیت. وقتی مقاومت در عصر حاضر رکوردارترین موضوع باشد و هر روز خبرهای داغش را ببینیم و بشنویم ارزش بیشتری می‌یابد آنگاه که مقاومت سوژه‌ای باشد که یک سوی آن باطل و سوی دیگر حق و انسان‌هایی باشد که صاحبخانه است اما بعضی‌ها می‌خواهند با انواع جنایات از رفتن آنها به خانه مانع شوند ارزشش بیشتر می‌شود. وقتی سوژه مقاومت حق باشد و عامل وحدت مبارزان جهان قدر بیشتری می‌یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: وقتی تلاش و جهاد برای فتح قدسی اسلامی باشد متعالی‌تر و پرداختن به آن هنر را آسمانی‌تر می‌کند. ادیب و هنرمند دربه در به دنبال سوژه قابل پرداخت هستند و چه سوژه‌ای بالاتر از این که از جنس جهان اسلام باشند و نامش با نام امام خمینی گره خورده باشد. سوژه مقاومت جسم متمایل به فرود و روح آماده نشده به عروج را آماده پرواز می‌کند. 

مدیر دفتر ادبیات بیداری اسلامی در حوزه هنری افزود: فلسطین و حماس بهانه است اصل ایستادگی روح متعالی در برابر روح‌های شیطانی است که حاصل آن مقاومت مقدس است. و ادبیاتی که از این مقاومت برخیزد نشاط آور و آسمان‌جو است. بر ما اهالی قلم است که ادیبان کشور خویش را بیش از پیش در وادر این کشمکش جهانی وارد باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما