شناسهٔ خبر: 19296 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سهم دانشگاه‌ها از تولید ناخالص ملی کمتر از 0.4 درصد است

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف با بیان اینکه سهم دانشگاه‌ها از تولید ناخالص ملی رقمی کمتر از 0.4 درصد است، گفت: این عدد در کشورهای توسعه یافته علمی بیش از 2 تا 2.5 درصد است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ فروهر فرزانه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه علمی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: توسعه علمی پایدار و متوازن نیازمند منابع مالی و امکانات کاربردی کافی در دانشگاه است و در ایران مطابق برآوردهای اخیر سهم دانشگاه‌ها از تولید ناخالص ملی کمتر از 0.4 درصد است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف با اشاره بر این که در کشورهایی که توسعه و پیشرفت علمی وجود دارد میزان سهم دانشگاه‌ها از تولید ناخالص ملی بیش از 2 تا 2.5 درصد است، گفت: در کشور ما این سهم به نسبت توانایی‌های مالی و زیربنایی آنچه که به دانشگاه‌ها تخصیص داده می‌شود فوق العاده ناچیز است.

فرزانه با تاکید بر اینکه ناچیز بودن امکانات کاربردی در دانشگاه می‌تواند به فرآیند توسعه علمی لطمه وارد کند، افزود: زمانی که سرانه هر دانشجو از این سهم محاسبه شود بسیار ناچیز است، لذا اگر می‌خواهیم در مسیر توسعه علمی قرار گیریم باید بر سهم دانشگاه از تولید ناخالص ملی توجه ویژه شود.

نظر شما