شناسهٔ خبر: 15067 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقش دانشگاه پیام نور در افزایش توانمندی بازار کار مهم است.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور مرکز رشت گفت: دانشگاه پیام نور در افزایش توانمندی بازار کار نقش مهمی دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ کیوان میرزایی عصر دیروز در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز رشت در سالن شهید احمدی‌روشن این نهاد موضوع اشتغال را از مسائل اساسی جامعه دانست.

وی با بیان اینکه قشر تحصیلکرده به‌عنوان یک چالش با این مسئله مواجه است، اظهار کرد: هدف دانشگاه اشتغال‌زایی نبوده بلکه افزایش توانمندی در بازار کار است.

این مسئول ادامه داد: مجموعه‌ فنی و‌حرفه‌ای ضمن دارا بودن این توانمندی برای افزایش نیروهای متخصص در ارتباط با دانشگاه یا نهادهای علمی و آموزشی می‌تواند فایده‌ای دو طرفه برای صنعت و دیگر نقاط اجتماعی و آموزشی دانشگاه داشته باشد.

به گفته‌ معاون آموزشی دانشگاه پیام نور مرکز رشت، برای رشته‌های فنی‌مهندسی و مدیریت، دوره‌های کارآموزی و کارورزی وجود دارد که ساماندهی این دوره‌ها و پیدا کردن بهره‌وری بهتر از آن جزو اهداف است.

وی دیدن مراکز دیگر و مقایسه با دانشگاه را موجب تنوع در مطالبات دانست و افزود: با توجه به مطالبات دانشجویان می‌توان نیازهای آنها را برآورده کرد.

میرزایی با بیان اینکه دانشجو باید در تمام زمینه‌ها نقش‌آفرینی کند، خاطرنشان کرد: ارتباط با نهادهای رسمی و توانمند جامعه در امر تولید دانش و کمی و کیفی آموزش دانشگاه تاثیرگذار است.

وی بر ضرورت یادگیری و آموزش به معنای واقعی تاکید کرد و یادآور شد: کمک آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند موثر بوده تا دانشجو از فرصت طلایی برای یادگیری به نحو مطلوب استفاده کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان نیز در نشست مذکور با قدردانی از مسئولان دانشگاه پیام نور، وظیفه آنها را در زمینه‌ تعلیم و آموزش حساس دانست.

رسول شمشادی، با اشاره به شاخص‌های یونسکو در بحث باسوادی و بی‌سوادی، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه در بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان وجود دارد، بحث اشتغال است که تمام مسئولان با این مبحث درگیر هستند.

وی به وجود ۹ واحد آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان رشت و ۲۲۰ کارگاه تخصصی و ۲۷۰ مربی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: این مربیان هر ساله ۱۲۰ ساعت دوره‌ تخصصی را آموزش می‌بینند.

 

نظر شما