شناسهٔ خبر: 15055 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجلیل عوامل سریال «کیمیا» از خانواده شهید جهان‌آرا+ تصاویر

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «کیمیا» گفت: این سریال به موضوع مقاومت مردم خرمشهر می‌پردازد و ما به دلیل احترام ویژه به شهید جهان‌آرا به عنوان نماد مقاومت مردم خرمشهر از خانواده این شهید بزرگوار قدردانی کردیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ «محمدرضا شفیعی» درباره موضوع بی‌خبری خانواده شهید جهان‌آرا از ساخت بخش‌هایی از سریال کیمیا با موضوع این شهید گفت: سریال «کیمیا» در ۴۰ قسمت با موضوع زندگی زنی به همین نام ساخته می‌شود و ارتباطی به شهید جهان‌آرا ندارد. در حقیقت در این سریال چند قسمت به مقاومت ۳۳ روزه مردم شهر خرمشهر در دوران دفاع مقدس می‌پردازد که نماد آن شهید جهان آرا است.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل و به دلیل برکت کار مدتی پیش ما از پدر شهید جهان‌آرا دعوت کردیم تا به خرمشهر بیایند که به دلیل کسالت نتوانستند ولی سعید و محمدحسین دو برادر این شهید بزرگوار در مراسمی که با حضور آقای دارابی معاون سیما و آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برگزار شد، حضور داشتند و از ایشان هم قدردانی شد.

شفیعی تصریح کرد: در این مراسم آقای دارابی به خانواده شهید جهان‌آرا اعلام کردند که قرار است به زودی سریال مستقلی با محوریت این شهید و مشاوره خانواده ایشان ساخته شود و در حال حاضر مراحل مقدماتی را سپری می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که مگر قرار نبود که حامد بهداد نقش شهید جهان‌آرا را در سریال بازی کند؟ گفت: آقای بهداد در سریال کیمیا نقش نمادین یک رزمنده را ایفا می‌کند.

به گزارش فارس، در متن تقدیرنامه سازندگان کیمیا خطاب به پدر شهید جهان‌آرا آمده است:

جناب آقای سیدهدایت جهان‌آرا

شما پدر شهید جهان‌آرا هستید؛ این شهید بزرگوار ایران اسلامی؛ حاصل عشق و تعهد و همت شماست. ثبات مومنانه و صبر زیبای آن شهید سعید در مصائب و عزم او در جهاد از مواظبت‌ها و مراقبت‌های شما آغاز شده و پاگرفته است.

ما افتخاری بزرگ چون محمدعلی جهان‌آرا داریم؛ هوشیاریم که آن شهید عزیز پدری دارد که هنوز فرصت دست‌بوسی او برایمان فراهم است. دستی که دستان محمدعلی در دستان او بوده است. دست پدری که جان محمدعلی خود را چنان با قرآن آمیخت تا او جهان‌آرا شود.

ارزش و آراستگی جهان به اعتبار شهدایی است که جان خود را در راه نابودی ظلم و باطل و جانشینی حق و حقیقت داده‌اند و شما را در مقام پدر شهید محمدعلی جهان‌آرا سهیم در این جهان‌آرایی هستید.

نظر شما