شناسهٔ خبر: 14989 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر از خالق عکس‌های عارفانه و تصاویر مشهور انقلاب و دفاع مقدس

ابوالحسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با استاد اکبر کشاورز شیرازی، نویسنده، چهره ماندگار ایران، و عکاس ویژه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مهدی ابوالحسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با استاد اکبر کشاورز شیرازی، نویسنده، چهره ماندگار ایران، و عکاس ویژه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، دیدار و گفت‌وگو کرد.

«مهدی ابوالحسنی» در این دیدار که ۳۰ فروردین در منزل این هنرمند انجام شد، گفت: تلاش‌های بی شائبه استاد اکبر کشاورز شیرازی در خلق آثار هنری و عکس‌های به یاد ماندنی و تاریخی در سال‌های متمادی از حضرت امام، مقام معظم رهبری، شهدای انقلاب و دفاع مقدس زینت بخش صفحات زرین تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: تجربه این عکاس نامدار و پیشکسوت انقلاب و سال‌های دفاع مقدس باید برای هنرمندان جوان و نسل آینده بازگو شود تا سرلوحه فعالیت‌های هنری قرار گیرد.

استاد اکبر کشاورز شیرازی از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ بیش از ۱۲۰ میلیون قطعه عکس هنری با تلفیقی زیبا از عکس های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای توزیع در داخل و خارج کشور به چاپ رسانده است.  

کشاورز شیرازی متولد ۱۳۳۳ در شهرری است که از آغاز جنگ و عملیات آزاد سازی خرمشهر تا پایان جنگ و عملیات مرصاد به مدت ۸۱ ماه در جبهه های نبرد حضوری فعال داشته  و در هر قسمت از بدن او، یک یادگاری از جبهه دارد.

وی در این دیدار گفت: از سال ۵۷ علاوه بر عکاسی ویژه از حضرت امام (ره) عکس و بیوگرافی رجال، افراد فرهیخته فرهنگستانها و شخصیت‌های سیاسی علمی و فرهنگی هنری و استادان بزرگ که بیشتر آنها فوت کرده اند  را می گرفتم.  

وی افرزود: قبل از سال ۶۰ در چندین نمایشگاه  عکس جمعی و انفرادی حضور  داشتم  که مورد تجلیل رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان نظام قرار گرفتم  و حجت الاسلام سید حسن خمینی نیز به پاس این همه کوشش در عرصه هنر،  ۶ بار اینجانب را مورد قدردانی قرار داده است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۱۷۰۰ لوح سپاس از مراجع معظم تقلید، مقام ها و شخصیت های مختلف سیاسی، هنری، فرهنگی کشور و   ۱۰ دکترای افتخاری از دانشگاه‌های مختلف دریافت کرده‌ام.

اکبر کشاورز شیرازی، تهیه عکس از بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و یادگار امام  را از افتخارات خود می‌داند و می‌گوید: تاکنون ۳۰میلیون نسخه از این عکس‌ها چاپ شده است.

در دیدار با مقام معظم رهبری درسال ۱۳۸۰ به عنوان جانباز نمونه معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت و از سوی چندین نهاد و سازمان نیز به عنوان چهره ماندگار تجلیل شد.

این هنرمند ۲۵۰ جلد کتاب نوشته که از بین آنها تاکنون ۱۲ جلد به چاپ رسیده است. دیوان شمس تبریزی با عکس های کشاورز رنگ وجلایی دیگر گرفته است. چاپ مجموعه نگارستان عشق و عرفان که حاصل عکس‌های اکبر کشاورز از امام (ره) و اشعار عرفانی اوست، ازجمله دیگر آثار گران‌بهای وی است. کارگردانی یک مجموعه هنری عرفانی با نام خرابه‌های عشق نیز در کارنامه فعالیت‌های «شیرازی» وجود دارد.

همچنین کتاب احکام جانبازان مجموعه ای از استفتائات مقام معظم رهبری در ارتباط با جانبازان، حدیث عارفان، تاریخ و بررسی رجال شهرری که به چند چاپ رسیده، چراغ راه کمال وصال حضرت معشوق، کتاب ستارگان هدایت، زندگی نامه علامه طباطبایی، زندگی نامه شیخ صدوق، زندگی نامه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، زندگی نامه آیت الله بهجت، زندگی نامه آیت الله حسن زاده آملی، زندگی نامه آیت الله شیخ حسین لنکرانی، زندگی نامه علامه محمد تقی جعفری، زندگینامه دکتر الهی قمشه‌ای، خاطرات جبهه و دیوان اشک شفق (حاوی اشعاری از این هنرمند) به زیور طبع آراسته شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما