شناسهٔ خبر: 14983 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«خانه شاعران» راه‌اندازی می‌شود

مجتمع «خانه شاعران» در مجموعه «باغ ایرانی» واقع در اراضی عباس‌آباد تهران با اتمام مراحل عمرانی ساخت و ساز آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ مجموعه «خانه شاعران» به عنوان زیر مجموعه‌ای از مجموعه باغ هنر در اراضی عباس آباد همزمان به پایان رسیدن مراحل عمرانی ساخت و ساز ش، آماده بهره‌برداری در سال جاری شده است.

«خانه شاعران» جزئی از مجموعه باغ هنر است که با مساحتی بالغ بر 47000 متر مربع، در مجموعه باغستانهای شمالی اراضی عباس آباد شده است.

باغ هنر بر اساس طرح تفصيلی اراضی عباس آباد در حوزه عملكرد فرهنگي با گرايش‌ علمی و هنری و در مجاورت مجموعه های باغ كتاب، باغ نمايش، باغ موزه جواهرات و باغ موزه دفاع مقدس جانمایی شده است و جدای از خانه شاعران چند مرکز با عناوین خانه هنرهای تجسمی(نقش)، خانه موسيقی و خانه معماری را شامل می‌شود.

خانه شاعران از این مجموعه در حال حاضر و با زیربنایی بالغ بر 1300 متر مربع و در دو طبقه ساخته شده و مکانی ویژه و انحصاری برای گردهم‌آیی و حضور شاعران و ادیبان ایران به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

در طراحی مجموعه  الگوی باغ ايرانی و  « باغ در باغ » براي تجربه حضوری مفاهيم فرهنگ ايران از طريق تجربه مستقيم فضا، انتخاب شده است.

 از هفت شاخه هنر به جز نمايش و سينما که در باغ نمايش با طراحی مجزا قرار خواهند گرفت، بقيه شاخه‌ها در باغ هنر «خانه» خواهند داشت و بر این اساس باغ ايرانی محل پيوند هنرهای مختلف و تمام كانون هاي هنری در يك مكان مشخص خواهد بود.

مجموعه مدیریتی اراضی عباس‌آیاد زمان افتتاح خانه شاعران را در سال جاری اعلام کرده است اما کماکان در مورد شیوه مدیریت  اداره آن خبری اعلام نشده است.

نظر شما