شناسهٔ خبر: 14982 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نسبت «دین و تکنولوژی» بررسی می‎شود

دومین نشست از سلسله نشست‌های «دین و تکنولوژی» با سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالعلی رضایی، در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ دومین نشست از سلسله نشست‌های «دین و تکنولوژی» با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالعلی رضایی، معاون پژوهشی فرهنگستان علوم اسلامی به همت مؤسسه گسترش مطالعات علم دینی صدرا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش، مؤسسه علم دینی صدرا با توجه به این‌که ظهور تکنولوژی به دست بشر منجر به تغییرات شگرفی در عملکردها و حتی باورهای او شده است و پرسش‌های وسیع و عمیقی را به بار آورده است و همچنین با نظر به این که شناخت هر چه عمیق‌تر تکنولوژی و نسبت آن با حوزه دین و اخلاق، تمهیدی اساسی و ضروری برای بومی‌سازی در عرصه تکنولوژی و در نهایت دورماندن از معایب تکنولوژی‌های غربی وارداتی فراهم خواهد کرد، سلسله نشست‌های دین و تکنولوژی را بر پا کرده است.
در نشست فردا حجت‌الاسلام رضایی به طور خاص به اهمیت و ضرورت پرداختن به نسبت بین دین و تکنولوژی برای جامعه ایرانی می‌پردازد و در این راستا تلاش می‌شود پرسش‌هایی که برای جامعه ایرانی مهمتر، و نیز یافتن پاسخ آنها در توسعه و پیشرفت اسلامی ـ ایرانی تأثیرگذارتر هستند، مطرح شود.
نشست، «دین و تکنولوژی» فردا چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در دانشگاه امیرکبیر واقع در خیابان حافظ برگزار خواهد شد.

نظر شما