شناسهٔ خبر: 14805 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پوستر اردیبهشت تئاتر ایران رونمایی شد

در پایان نشست مدیرکل هنرهای نمایشی با هنرمندان اعزامی به جشن اردیبهشت تئاتر در استان‌ها،‌ از پوستر این جشن رونمایی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نشست مدیرکل هنرهای نمایشی با هنرمندان اعزامی به جشن اردیبهشت تئاتر در استان‌ها، صبح، شنبه ۳۰ فروردین ماه، در تالار وحدت برگزار شد و طی این دیدار هنرمندان و استادان تئاتر، نظرات و پیشنهادهایشان را در رابطه با وضعیت فعلی تئاتر و بهبود برگزاری ششمین جشن اردیبهشت تئاتر در استان‌ها، مطرح کردند.

حسین طاهری، مدیرکل هنرهای نمایشی ضمن تشکر از استادان و هنرمندان شاخص تئاتر در همراهی با اداره کل هنرهای نمایشی در برگزاری هر چه بهتر مراسم اردیبهشت تئاتر در سراسر کشور، گفت: استادان و هنرمندانی که طی پنج دوره قبلی برگزاری پاسداشت اردیبهشت تئاتر، این مجموعه را همراهی و همیاری کرده اند پل ارتباطی میان اداره کل هنرهای نمایشی و فعالان تئاتر در استان‌های مختلف کشورند. این اقدام زمینه ساز فرصت هایی برای ایجاد شناخت بهتر از منابع انسانی و ظرفیت های موجود و تبادل اطلاعات در استان‌های کشور خواهد بود.

حسن رونده مدیر هماهنگی امور استان های مرکز هنرهای نمایشی، در این نشست سابقه ای از برگزاری پنج دوره پیشین اردیبهشت تئاتر ایران را ارائه داد و اظهار امیدواری کرد که در این دوره نیز هنرمندان اعزامی بتوانند در همکاری با هنرمندان استانی و شهرستانی حوزه نمایش، منشا اثر باشند.

در این نشست داریوش مودبیان، فریندخت زاهدی، محمدرضا خاکی، آرش دادگر، حمیدرضا نعیمی، جمشید جهانزاده، محمودرضا رحیمی، علیرضا حنیفی، محمد حاتمی، رضا بابک، همایون علی آبادی، ناصر آقایی، احمد کامیابی مسک، هرمز هدایت، سعید اسدی، فرشید زارعی فر، محمد دشتگلی، یونس آبسالان و محمد حاتمی از دیگر هنرمندانی بودند که به ارائه نقطه نظرات خود درخصوص جشن اردیبهشت تئاتر پرداختند.

کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی متشکل از علیرضا غنچی، محسن ابراهیمی، فرهاد شریفی، حمدالله کرمی، کیوان نخعی، محسن سراجی، جلیل رفیعی، روح الله ایرجی، عباس شاه محمدزاده، علی عابدی نیز در این دیدار حضور داشتند.

اهمیت آموزش در تئاتر، تمرکززدایی، استقرار گروه های نمایشی، اجراهای عمومی، برنامه ریزی برای طرح تبادل گروه‌های نمایشی از تهران به شهرستان ها و بالعکس، کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت و ... مباحثی بود که با حضور هنرمندان درخصوص آن ها تبادل نظر صورت گرفت. در پایان نیز از پوستر اردیبهشت تئاتر رونمایی شد.

نظر شما