شناسهٔ خبر: 14804 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داوود میرباقری شخصیت یک رمان شد

رضا استادی در جدید‌ترین اثر داستانی خود با نام «بدون تو غیرممکن بود» که در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود، بخش‌هایی از پشت صحنه سریال «مختارنامه» را در قالب رویدادی داستانی و دراماتیک به نگارش درآورده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ با انتشار «بدون تو غیر ممکن بود» دومین رمان استادی مدیر روابط عمومی مختارنامه صورت گرفت: کارگردان و تهیه کننده مختارنامه، شخصیت‌های یک رمان شدند.

رضا استادی در فاصله سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ به عنوان مدیر روابط عمومی سریال تلویزیونی «مختارنامه» بوده و به اقتضای فعالیت خود، روزهای فراوانی را در پشت صحنه این سریال گذرانده است.

وی درخصوص آنچه که مخاطبان در دومین رمان او با نام «بدون تو غیرممکن بود» خواهند خواند، به خبرنگار تسنیم گفت: در پشت صحنه سریالی بزرگ و گسترده مانند «مختارنامه» اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که گاهی حتی بیش از داستان اصلی آن جذاب است. در مدت حضور من در این سریال نیز اتفاق‌های مختلفی از این دست به وقوع پیوست که تمامی آن‌ها را ثبت و ضبط کردم تا در آینده‌ای نه چندان دور در قالب کتابی با نام «ناگفته‌های مختارنامه» منتشر کنم. یکی از این اتفاق‌ها حضور گروهی ۱۵ نفره از بدلکاران قدیمی سینما به نام «یاران مختار» در این سریال بود که برخی نکات درباره آن‌ها را در قالبی دراماتیک در کتاب جدیدم به تصویر کشیده‌ام.

وی افزود: بخشی از قصه «بدون تو غیر ممکن بود» هم در پشت صحنه «قیام مسلم بن عقیل» در کوفه شکل می‌گیرد که شامل سکانس توزیع سکه طلا توسط عبیدالله بن زیاد  با بازی فرهاد اصلانی در میان سران قبایل کوفه و همچنین قیام مسلم در شهر کوفه است. این بخش از مختارنامه در قسمت هفتم سریال پخش شده است. همچنین حاشیه‌هایی از حضور برخی میهمانان در پشت صحنه «مختارنامه» به صورت دراماتیک مورد توجه قرار گرفته و قصه‌ای نیز درباره یکی از هنروران این مجموعه دستمایه کار قرار گرفته است.

میرباقری و فلاح، شخصیت‌های واقعی قصه
اما نکته جالب توجه این کتاب به گفته استادی، حضور «داوود میرباقری» کارگردان و «محمود فلاح» تهیه کننده سریال با اسم و شخصیت واقعی خودشان در این رمان است. به گفته استادی روایت این بخش از داستان کاملا واقعی و بدون دخل و تصرف دراماتیک صورت گرفته و میرباقری و فلاح در این مقطع از داستان، با نام و شخصیت واقعی خود به مخاطب معرفی می‌شوند.

«بدون تو غیر ممکن بود» پس از «هیچ وقت نامزد نبودیم» که در پاییز سال ۸۰ منتشر و تاکنون چهار بار تجدید چاپ شده، دومین اثر داستانی استادی محسوب می‌شود که به سبک و سیاق کتاب اول وی، برای مخاطبان عام و علاقمندان به داستان‌های فارسی معاصر نوشته شده است.

داستان این رمان در فاصله سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ رخ می‌دهد. ماجرا از زمانی آغاز می‌شود که مردی ۳۵ ساله به نام «یحیی حاذق» که همراه همسر و فرزندانش در شهر تورنتوی کانادا زندگی می‌کند، به دعوت یک خواننده مشهور عرب به دبی می‌رود تا کلیپ جدید او را بسازد. یحیی سال هاست به عنوان مستند ساز و سازنده کلیپ برای خوانندگان مطرح موسیقی دنیا فعالیت می‌کند. حضور یحیی در دبی، قرار گرفتن در کنار این خواننده و مواجهه با برخی از افرادی که در زندگی پُرماجرای گذشته وی نقش داشته‌اند، اتفاق‌هایی را رقم می‌زند.

این اثر داستانی سرشار از جزئیات است که در پنج کشور ایران، امارات متحده عربی، کانادا، کنیا و عربستان سعودی روایت می‌شود. شیراز، ورامین، آبادان، جزیره کیش، مهران در استان ایلام،، مهاباد در استان آذربایجان غربی، بانه در استان کردستان و شهری فرضی به نام «نازدشت» در حاشیه تهران مکان وقوع اتفاق‌های «بدون توغیر ممکن بود» هستند.

رضا استادی از روزنامه نگاران حوزه فرهنگ و هنر است که در کنار فعالیت در این عرصه، مدیریت روابط عمومی آثاری همچون: مختارنامه، خوش رکاب، یوسف پیامبر، شوق پرواز، کلاه پهلوی، معمای شاه و همچنین ساخت فیلم کوتاه، اجرای برنامه تلویزیونی و... را به عهده داشته است.«بدون تو غیر ممکن بود» از سوی نشر البرز در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهد شد.

 

نظر شما