شناسهٔ خبر: 14802 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ناشران زیر ۳۵ عنوان نیز به نمایشگاه کتاب راه‌ یافتند

مدیر کمیته ناشران داخلی از حضور ناشران زیر ۳۵ عنوان در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:‌ ناشرانی که حداقل ۲۰ عنوان کتاب جدید داشته باشند،‌ در طبقه دوم مصلی جانمایی خواهند شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ احمد کمالی‌نژاد مدیر کمیته ناشران داخلی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ گفت: فردا اول اردیبهشت‌ماه ناشرانی که وجه اجاره غرفه را پرداخت کرده باشند با ارائه فیش پرداختی می‌توانند غرفه‌های خود را تحویل گرفته و نسبت به غرفه‌سازی و جانمایی کتاب‌های خود اقدام کنند. تنها ناشرانی که هزینه اجاره غرفه را پرداخت کرده باشند می‌توانند با هماهنگی کمیته اجرایی و کمیته ناشران داخلی غرفه‌های خود را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد:‌ هم‌چنین با همکاری معاون اجرایی و فرهنگی نمایشگاه ترتیبی اتخاذ شد که ناشران زیر ۳۵ عنوان نیز که به هر حال به لحاظ اقتصادی بر فرصت نمایشگاه کتاب تهران حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند،‌ نیز در نمایشگاه حضور داشته باشند‌، البته این ناشران در طبقه دوم شبستان جانمایی خواهند شد،‌ چرا که امکان جانمایی آن‌ها در طبقه همکف به دلیل کمبود فضا وجود ندارد.

کمالی‌نژاد تصریح کرد:  بر این اساس ناشرانی که حداقل ۲۰ عنوان کتاب جدید داشته باشند،‌ با نگاه کیفی به آثارشان می‌توانند در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کنند،‌ در تلاش هستیم تا طی روزهای آینده غرفه‌های این ناشران را نیز آماده و واگذار کنیم.

کمالی‌نژاد هم‌چنین با اشاره به کمبود فضا در شبستان مصلی و در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر حضور موسسات و نهادهایی چون نهاد کتابخانه‌های عمومی،‌ کتابخانه ملی‌، مجلس و... در بخش ناشران داخلی گفت: به هر حال این موسسات ناشر نیز محسوب می‌شوند و سالانه کتاب‌‌های متعددی را منتشر می‌کنند،‌ اما انتقال آن‌ها به بخش نهادها و موسسات نیازمند تصویب شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب تهران است.

وی افزود:‌ اگر شورای برنامه‌‌ریزی در سیاست‌گذاری محتوایی مصوب کند،‌ این موضوع اجرا می‌شود،‌  کما اینکه در جلسات شورای برنامه‌ریزی نیز این پیشنهاد ارائه شد،‌ اما به تصویب نرسید.

نظر شما