شناسهٔ خبر: 14777 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دبیرکل انجمن اسلامی چین: ملت ایران دارای فرهنگ و تمدن بالایی هستند

دبیرکل انجمن اسلامی چین عصر دیروز در دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرهنگ و تمدن بالای ملت ایران گفت: دستاوردهای دولت و مسلمانان چین از روابط فرهنگی با ایران بسیار مثبت و ارزشمند است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ «بدرالدین گوا چینگ جین» دبیرکل انجمن اسلامی چین که به همراه هیئتی از مسلمانان چین به ایران سفر کرده است، عصر دیروز شنبه ۳۰ فروردین ماه در حاشیه دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به سئوالی درخصوص وضعیت مسلمانان در چین گفت: برخلاف آنچه در رسانه های غربی مطرح می شود در کشور چین ادیان و مذاهب آزاد هستند.
 
وی با بیان اینکه هزینه سفر این هیئت به ایران که با هدف بررسی مسائل و مناسک حج صورت گرفته از بودجه صندوق ملی چین تامین شده و از سوی دولت چین پرداخت شده است گفت: علاوه بر کمک به تبلیغات اسلامی از سوی دولت چین، برای ساخت مسجد و اماکن مذهبی بودجه ای درنظر گرفته شده که مخصوص مسلمانان است. همچنین علی رغم کمبود فضا در شهر پکن، فضایی را برای به خاک سپاری اموات مسلمانان در اختیار آنها قرار داده است.
 
دبیرکل انجمن اسلامی چین با اشاره به روابط ایران و چین گفت: دولت و ملت چین از روابط با دولت و ملت ایران دستاوردهای بسیاری را در عرصه های مختلف بویژه فرهنگی داشته اند.
 
وی با اشاره به فرهنگ و تمدن بالای ملت ایران گفت: من شخصا ایران را از نزدیک می شناسم، اما مطئمن هستم آن عده ای که تحت تاثیر رسانه های غربی تصویری غیرواقعی از ایران در ذهن آنها شکل گرفته نیز درصورت سفر به ایران نظرشان کاملا تغییر خواهد کرد. 
 
«بدرالدین گوا چینگ جین» در پایان آمادگی این انجمن را برای بهره برداری از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در عرصه ترویج فرهنگ وقف اعلام کرد.

نظر شما