شناسهٔ خبر: 14765 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ايران و ژاپن راهكارهای همكاری مشترك علمی را بررسی كردند

رئيس مركز همكاري‎های علمی بين‎المللی وزارت علوم، در ديدار با سفير ژاپن و نماينده ارشد جايكا در ايران، بر گسترش همكاری‎های مشترك علمی و گسترش و تعمیق این همکاری‎ها تاکید کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسین سالار آملی در اين ديدار با اشاره به سوابق همكاري هاي دوستانه بين مردم ايران و ژاپن، همكاري بين دو كشور در زمينه هاي دانشگاهي و دانشجويي و تبادل تجربيات، انجام پروژه هاي مشترك بين دو كشور و همكاري هاي چند جانبه براي بازسازي نيروهاي انساني در كشور افغانستان را تشریح كرد.

وی درباره وضعیت دانشجویی در ایران، اظهار داشت: ما حدود پنج ميليون نفر دانشجوي در حال تحصيل داریم كه بيش از نيمي از آنها خانم هستند و این در حالی است که ظرفيت های زيادي در زمينه تحصيل در دانشگاه هاي ايران براي كشورهاي همسايه وجود دارد.

وي همچنين در خصوص برنامه هاي بورس و پذيرش و اعزام دانشجو بين دو كشور، گفت: ما در تلاش دستیابی به حداكثر بهره وری هستيم و آمادگي داريم در زمينه هاي ادبيات فارسي و ایران شناسیو اسلام شناسي از كشور ژاپن دانشجو پذيرش كنيم.

در ادامه اين ديدار، سفير ژاپن ضمن اظهار خرسندي و اعلام آمادگی برای توسعه همفکری های دو و چند جانبه اعلام كرد كه براي هماهنگي هاي هر چه بيشتر مباحث اين ديدار را به اطلاع دولت ژاپن مي رساند.

نظر شما