شناسهٔ خبر: 14762 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان قم افتتاح شد

شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان قم با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افتتاح شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمود خالقی - معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در مراسم افتتاح این شورا که در اردوگاه فاطمه الزهرا(س) قم برگزار شد، با اشاره به وظایف شوراهای علمی پژوهشی اظهار داشت: شوراهای استانی علمی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران وظیفه تصمیم‌گیری در مورد تشکل‌های پژوهشی و ارزیابی عملکرد آنها، جهت‌دهی به فعالیت‌های پژوهشی، بررسی و شناسایی مراکز پژوهشی همسو جهت همکاری و پیشنهاد توافق‌نامه، تصمیم‌گیری در مورد اساتید راهنما‌، مشاور و ...، پیشنهاد طرح‌های پژوهشی مورد نیاز استان و ... را بر عهده دارند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شورای علمی پژوهشی در اکثر قریب به اتفاق استان‌های کشور افزود: شوراهای علمی پژوهشی ترکیبی از مسئولان استانی حوزه‌های علمیه خواهران و کارشناسان بیرونی است که با هدف تقویت مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران در بعد پژوهش، واقعی و عملی‌سازی تصمیمات ستادی،‌ ارتقای وضعیت پژوهشی واحدهای آموزشی، بهره‌گیری از خرد جمعی و کارشناسان محلی در امور پژوهشی، تقویت فرهنگ پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران و ... ایجاد شده است.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در سخنانی با اشاره به لزوم تربیت پژوهشگر در حوزه اظهار داشت: این قابل قبول نیست که یک طلبه پس از ۱۰ سال تحصیل در حوزه و فراگیری شاخه‌های مختلف علوم توانایی نوشتن مطلب و ارائه آن به جامعه را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران در لبیک‌گویی به ندای مقام معظم رهبری در عرصه پژوهش پیش‌غراول بوده و هست، افزود: تعداد تشکل‌های پژوهشی، آمار پژوهشگران و شرکت‌کنندگان در فراخوان‌های پژوهشی گواه صدق پیشگامی حوزه‌های علمیه خواهران در این عرصه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم تصریح کرد: قصد داریم تا ضمن توسعه کمی مدارس علمیه خواهران استان قم، در عرصه‌های پژوهشی،‌ فرهنگی و آموزشی زمینه را برای رشد طلاب فراهم کنیم، چنان که سایر استان‌ها نیز نگاه ویژه‌ای به حوزه علمیه استان قم دارند و توقع خاصی از این حوزه وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد افتتاح شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان قم بارقه امیدی را در دل اساتید و طلاب مدارس علمیه ایجاد کند و شاهد شکوفایی استعدادها در طلاب و دیگران باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما