شناسهٔ خبر: 14758 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نظریه‌های عملی مددکاری اجتماعی معاصر را بخوانید

مالکوم پین، در کتابی با عنوان «نظریه نوین مددکاری اجتماعی» به بررسی تفکر مددکاری اجتماعی پرداخته است و با انجام ویراست سوم، آن را به چاپ رسانده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ در این کتاب که از سوی "طلعت الهیاری" و "اکبر بخشی‌نیا" به فارسی برگردانده شده است، می‌توان به مرور کامل نظریه‌های عملی مددکاری اجتماعی معاصر دست یافت.
تفکر درباره نظریه مددکاری اجتماعی و کاربرد آن از جمله مهمترین مباحثی است که در این کتاب از نظر خواننندگان می‌گذرد. نویسنده در کتاب خود مباحثات و جدل‌های رایج امروز را که درباره شیوه‌های متفاوت به نظریه وجود دارد در کتاب خود منعکس کرده است، و در ادامه نیز روانشناسی اجتماعی، دیدگاه‌های فمنیستی و انسان‌محوری را نیز به‌طور جداگانه مورد بررسی قرار داده است.
مالکوم پین، در روند تالیف این کتاب،‌ رویکردهای ضد‌تبعیض و حساسیت فرهنگی و نژادی که امروزه به‌عنوان اصلی اساسی در دنیا به‌شمار می‌آید را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده است و در ادامه نیز راهکارهایی را برای برون‌رفت از این معضل پیشنهاد داده است.
«نظریه نوین مددکاری اجتماعی» در ۱۴ فصل دو بخشی به رشته تحریر در آمده است و ابعاد تمام نظریه‌ها و چشم‌اندازهای مددکاری را بررسی در اختیار مخاطبان قرار داده است.
کتاب حاضر، به همراه واژه‌نمای تخصصی در ۵۸۲ صفحه از سوی نشر دانژه منتشر شده است. دانشجویان و استادان مددکاری اجتماعی می‌توانند این کتاب را به قیمت ۱۵ هزار تومان خریداری کنند.

نظر شما