شناسهٔ خبر: 14753 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید کارگردان «آرتیست»

«جست و جو» به کارگردانی و نویسندگی میشل هازناویسیوس داستان زنی است که به پسر بچه‌ای جنگ زده در چچن کمک می‌کند. برنیس بیژو بازیگر نقش اول این فیلم است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سال گذشته برنیس بیژو با فیلم اصغر فرهادی به کن رفت و جایزه بهترین بازیگر زن را هم از آن خودش کرد. امسال او بار دیگر در کن حاضر است. این بار با فیلم همسرش، میشل هازناویسیوس. آخرین همکاری این زوج هنرمند فیلم تحسین شده «آرتیست» بود. فیلمی که آن هم در جشنواره کن اکران شد و نامزد نخل طلا شد. آن فیلم همین طور برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای یان دویاردین هم از این جشنواره شد.

«آرتیست» در سالی که «جدایی نادر از سیمین» اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را برد نامزد ۱۰ جایزه اسکار شد و از میان آنها ۵ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خودش کرد. سهم برنیس بیژو از این جوایز نامزدی بهترین بازیگر نقش اول زن در اسکار بود.

حالا دوباره برنیس بیژو با همسرش همکاری کرده است. این بار در فیلمی که «جست و جو» نام دارد و روز پنج شنبه مشخص شد در بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم کن ۲۰۱۴ حاضر می‌شود. این پروژه که در سکوت کامل خبری سال گذشته فیلمبرداری شد. این فیلم بازسازی فیلمی مربوط به سال ۱۹۴۸ و زمان جنگ جهانی دوم است. البته فیلم جدید میشل هازناویسیوس امروزی شده و در چچن رخ می‌دهد. امروز نخستین عکس از این فیلم منتشر شد.

«جست و جو» به کارگردانی و نویسندگی میشل هازناویسیوس ساخته شده است. داستان این فیلم ماجرای زنی را روایت می‌کند که در یک NGO کار می‌کند. او رابطه‌ای با پسر بچه‌ای جنگ زده در چچن بر‌قرار می‌کند. این فیلم بازسازی فیلم «جست و جو» ساخته سال ۱۹۴۸ فرد زینمان با بازی مونتگومری کلیف است. در نسخه قدیمی ماجرای سربازی آمریکایی روایت شده که در برلین به پسری گمشده از چک کمک می‌کند که مادرش را پیدا کند. در فیلم جدید انت بنینگ هم بازی می‌کند. نخستین اکران این فیلم در ماه آینده و در جشنواره بین المللی فیلم کن است.

نظر شما