شناسهٔ خبر: 14746 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محمدرضا شجریان در اروپا با سازهای ابداعی می‎خواند

محمد رضا شجریان همراه گروه خود با بهره گیری از سازهای ابداعی، مرداد و شهریور ماه سال جاری در نقاط مختلف اروپا برنامه اجرا می کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ محمدرضا شجریان تور جدید کنسرت های خود را با همراهی سازهای ابداعی با آهنگسازی ، همراهی سعید فرج پوری و اجرای تصانیف جدیدی از ساخته های در شهرهای اروپا اجرا می کند .

این برنامه ها با تنظیم وسرپرستی مجید درخشانی در کشورهای آلمان٬ فرانسه٬ اتریش٬ انگلستان و سوئد به روی صحنه می رود.

کنسرت جدید استاد آواز ایران به همراه گروه شهناز در سپتامبر امسال در اروپا آغاز می شود( مرداد - شهریور) ، این کنسرت به همت شرکت تارپروداکشن به مدیریت مجید عبدی برگزار می شود .

شجریان پیشتر به همراه گروه شهناز به سرپرستی مجید درخشانی کنسرت هایی در سال های ۹۰ و ۹۱ در نقاط مختلف اروپا، آمریکا و استرالیا اجرا کرده بود .

تازه ترین همکاری خلعتبری و جمالی

تازه ترین همکاری فردین خلعتبری و فرشاد جمالی در قالب یک آلبوم موسیقی به زودی در بازار موسیقی منتشر می شود.

این مجموعه که هم اکنون مراحل پایانی ضبط و مستر را طی می کند براساس اشعاری از مولانا شکل گرفته که خلعتبری آهنگسازی آن را برای کوارتت زهی ، سازهای کوبه ای و ایرانی و ساز هارپ انجام داده است.

در سازبندی موسیقی ایرانی این اثر از سازهایی چون رباب و دوتار قدیمی نیز استفاده شده است.در این آلبوم که هنوز نامی برای آن تعیین نشده جمالی خوانندگی قطعات را برعهده دارد.

روند ساخت این اثر یک و نیم سال پیش آغاز شده و هم اکنون مراحل آخر خود را برای انتشار طی می کند که در صورت اخذ مجوز اردیبهشت ماه در بازار موسیقی عرضه می شود.

نظر شما