شناسهٔ خبر: 14710 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روند انتخاب رییس دانشگاه تهران «کند» است

یک استاد دانشگاه تهران با انتقاد از روند کند انتخاب رییس دانشگاه تهران بر لزوم شفاف‌سازی مکانیزم تشکیل و انتخاب اعضای شورای انتخابی ریاست دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ دکتر عرب گفت: با توجه به خداحافظی دکتر رهبر، انتظار دانشگاهیان این بود که هرچه زودتر سرپرست و پس از آن رییس دانشگاه تهران تعیین شود. مدتهاست چه در اواخر دوره ریاست آقای رهبر و چه بعد از آن همه منتظر یک تغییر بودند و با آمدن دکتر امید یک امیدی ایجاد شد، اما متاسفانه این روند چه در قضیه شورای مشورتی و چه انتخاب ریاست دانشگاه تهران بسیار کند پیش می رود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی جریانات در دانشگاه وجود دارد که علاقه‌مندند با تاخیر این مساله، اصل قضیه فراموش شود و با رسیدن فصل امتحانات و تعطیلی دانشگاه آن شور و نشاطی که در دانشگاهیان به وجود آمده بود تا به دانشگاه کمک و مشورت دهند از بین برود.

این استاد دانشگاه در عین حال با بیان اینکه در حکم وزیر علوم به صراحت آمده که ماموریت دکتر امید تشکیل شورای مشورتی و تعیین منتخبین برای ریاست دانشگاه است، گفت: در رابطه تعیین ریاست دانشگاه تهران یک سری ابهامات وجود دارد، دکتر امید باید به صراحت اعلام کند که ماموریتشان ادامه وضع موجود نیست و فقط هدفشان تعیین هرچه سریع‌تر ریاست دانشگاه است و خودشان به عنوان مجری نقشی در این انتخاب نخواهند داشت زیرا اخیرا برخی شنیده ها از اطرافیان ایشان به گوش می رسد که ایشان قصد مدیریت دانشگاه را دارد، البته تا به حال از زبان ایشان سخنی در این باره شنیده نشده است بر همین اساس با اعلام صریح این مساله، ایشان می توانند این ابهامات را برطرف کنند.

عرب با تاکید بر اینکه تشکیل شورای مشورتی روند خیلی پیچیده ای نیست، گفت: تاخیر در این مساله برای دانشگاهیان این سوال را ایجاد کرده که چرا روندی که ساز و کار آن در دانشگاه وجود دارد و همچون نمایندگان هیات ممیزی دانشگاه است وهیچ تفاوتی با آن ندارد ، این امر سریع تر انجام نمی شود زیرا این تاخیر به نفع هیچ کس نیست نه به نفع دانشگاه و نه به نفع دکتر امید.

وی درباره اینکه شورای مشورتی در چه مرحله ای قرار دارد اظهار کرد: ظاهرا یک کمیته‌ای در حال تدوین آیین نامه است که قرار بوده تا آخر این هفته ابلاغ شود و دکتر امید نیز اعلام کردند که در هفته دوم بعد از تعطیلات آیین نامه نهایی و روند شورای مشورتی تکمیل می شود.

نظر شما