شناسهٔ خبر: 14705 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سه روز عزای عمومی برای درگذشت مارکز

آخرین اخبار رسانه های خارجی درباره تشییع مارکز _ دولت کلمبیا به مناسبت درگذشت گارسیا مارکز، برنده جایزه نوبل ادبی، سه رو عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ رئیس جمهور کلمبیا درگذشت مارکز را هزار سال تنهایی و غم برای باشکوه ترین مرد تاریخ کلمبیا دانست و ضمن تسلیت به بازماندگان و اعلام سه روز عزای عمومی گفت بزرگان هرگز نمی میرند.
شهردار آراکاتاکا ضمن اعلام ۵ روز عزای عمومی (دو روز بیشتر از عزای ملی)درخواست کرده تا خاکستر نویسنده ۸۷ ساله در موطن اش دفن شود. تشییع پیکر این نویسنده بزرگ از بیمارستان به خانه اش در مکزیکوسیتی انجام شد و قرار است دوشنبه تشییع جنازه رسمی و نمادین هم زمان در مکزیک و کلمبیا برگزار شود.
بنا به درخواست خانواده مارکز، پیکر این نویسنده شهیر در مراسمی خصوصی سوزانده شده و سپس روز دوشنبه تشییع نمادین و مراسم بزرگداشت در کاخ هنرهای زیبا در مکزیکو سیتی برگزار خواهد شد.
ماریا کریستینا گارسیا سپدا مدیر کاخ هنرهای زیبای مکزیک گفت تا دوشنبه هیچ مراسم رسمی تشییع برگزار نخواهد شد.وی از مردم و روزنامه نگاران خواست تا اسباب زحمت برای خانواده مارکز ایجاد نکنند.
آیدا گارسیا مارکز خواهر خوزه گارسیا مارکز درخواست کرده تا خاکستر نویسنده به موطن اش منتقل شود اما مقامات می گویند همه چیز بستگی به تصمیم مرسدس همسر مارکز و دو فرزندش دارد که آیا می خواهند خاکستر در مکزیک باقی بماند یا خیر، ولی خواهر نویسنده گفته خانواده مارکز قبول خواهند کرد که خاکستر در کلمبیا آرام گیرد.


محل اقامت مارکز در مکزیکو سیتی و تشییع پیکرش 

دسته های گل برای مارکز از سوی دوستدارانش




آراکاتاکا در کلمبیا ، محل تولد و خانه مارکز

نظر شما