شناسهٔ خبر: 14671 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آموزش و پرورش شکایت از قانون را پی گیری می‎کند

مدیر کل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه پیگیر شکایت خود از روزنامه قانون از طریق مراجع قضایی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ فریدون واسعی اظهار کرد: دولت دراین باره اعلام کرده که علیه رسانه ها شکایت نمی کند، اما نمی توان در برابر توهین ها عکس العملی نشان نداد این کاریکاتور توهین به همه معلمان، دولت و کشور است.

روزنامه قانون در یکی از شماره های اسفندماه سال ۹۲ کاریکاتوری منتشر کرد که در آن معلمی در کنار تابلوی مدرسه با لباس های مندرس و کهنه از دانش آموزان سوال کرده بود علم بهتر است یا ثروت؟

وی با انتقاد از دست اندرکاران روزنامه قانون به دلیل عذرخواهی نکردن از جامعه فرهنگیان به واسطه چاپ کاریکاتور گفت: این اثر توهین محض است و اگر یک آدم متعارفی بود که این کاریکاتور را توهین به حساب نیاورد ما هم قبول می کنیم.

این مقام مسئول سپس با اشاره براینکه همه ما عضو و جزیی از دولت هستیم و این اقدام را توهین به معلمان و دولت می دانیم، افزود: دراین ارتباط مکاتباتی با روزنامه قانون داشته از آنها توضیح خواستیم اما دلایلی که آنها برای کشیدن این کاریکاتور مطرح می کنند بدتراز خود کاریکاتور است و همچنان بر توهین قبلی خود اصرار دارند.

واسعی تصریح کرد دست اندرکاران روزنامه قانون این اقدام خود را کاری از روی دلسوزی عنوان کرده اند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نظر شما