شناسهٔ خبر: 14656 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معنای زندگی در نظر مولانا منتشر شد

كتاب مولانا و معنای زندگی نوشتۀ مهدی كمپانی زارع از سوی انتشارات نگاه معاصر به چاپ رسيد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ يكي از شاخص ترين كساني كه در راه شناخت معنا جد و جهد بسيار نموده و هم در مقام نظر و هم در مقام عمل و كنش انساني معنا را در محور و كانون پندار و كردار و گفتار خويش قرار داده مولانا جلال الدين محمد بلخي است. او كه جويان و پريشان معنا بود با نقب زدن به همه امور هستي آن را طلب مي كرد و همگان را بدان دعوت مي نمود.

نویسنده در این کتاب کوشیده است ضمن تشریح مختصات و جغرافیای بحث معنای زندگی در جهان معاصر به ایضاح این مسأله و دیدگاه‌های مختلف پیرامون آن بپردازد.

همچنین به تفصیل در اندیشه‌های مولانا جلال‌الدین بررسی کرده و نشان می‌دهد که او چه تلقی‌ای از معنا و زندگی و معنای زندگی دارد و برای معنابخشی به حیات انسانی چه مطالبی را بیان می کند.

اجزای پراکنده اندیشه‌های مولانا که ارتباط مستقیم و غیر مستقیمی با این بحث دارند را گردآوری کرده و نظریه مولانا را در بحث معنای زندگی تبیین می‌کند.

مولانا علاوه بر اینکه در باب زندگی و معنای آن سخنان ارزشمندی دارد، شخصاً زندگی معنا دار و با شور و نشاطی را تجربه کرده بوده و از هر دو جهت می‌تواند موردتوجه انسان معاصر قرار بگیرد.



فهرست مطالب کتاب به این قرار است:

فصل اول-درآمدی به جغرافیای مسأله معنای زندگی

فصل دوم- معنای زندگی در دو دوره حیات مولانا

فصل سوم- معنا از نگاه مولانا

فصل چهارم- زندگی

فصل پنجم- نگاهی کوتاه به «معنا» به مثابه هدف و ارزش

کتاب‌نامه

نمایه اعلام

«مولانا و معنای زندگی» نگاشته مهدی کمپانی زارع از سوی نشر نگاه معاصر در ۱۹۲ صفحه، شمارگان ۲۰۰۰ نسخه، به بهاي ۱۰۰۰۰۰ ريال زمستان سال گذشته منتشر شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما