شناسهٔ خبر: 14605 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«پرویز» در سوییس هم جایزه گرفت

مجید برزگر با اشاره به آغاز پیش‌تولید فیلم «یک شهروند کاملا معمولی» طی روزهای آینده از اهدای جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم‌های شرقی ژنو به فیلم «پرویز» خبر داد و عنوان کرد قرارست این اثر به زودی به جشنواره مادرید برود.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ فیلم سینمایی «پرویز» به کارگردانی مجید برزگر جایزه ویژه هیات داوران در بخش «مسابقه  منتقدانِ سینما» در نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های شرقی ژنو در کشور سوئیس را از آن خود کرد.

هیات داوران این بخش در توضیح اهدا این جایزه اعلام کردند:

«ما این جایزه را به پاداش ارائه‌ تصویری ظریف و نافذ، موزون به ضرباهنگ سکوتِ گویای مردی در تلاش برای جایگیری در کنار موازین اجتماعی اهدا می‌کنیم..»

مجید برزگر کارگردان «پرویز» درباره دریافت این جایزه گفت: جشنواره بین المللی فیلم های شرقی ژنو چند بخش مسابقه چون مسابقه فیلم‌های بلند، مسابقه منتقدان، مسابقه فیلم‌های مستند و کوتاه دارد و در بخش مسابقه منتقدان که فیلم «پرویز» نیز در آن حضور داشت 7 فیلم به نمایش درآمد.

وی افزود: رییس هیات داوران بخش فیلم‌های کوتاه این جشنواره نسرین میرشب پخش‌کننده و تهیه‌کننده ایرانی - فرانسوی است که کمپانی دریم لب فیلمز وی پخش فیلم «پرویز» را هم بر عهده دارد.

به گفته وی، «پرویز» قرار است از 17 تا 31 می یعنی از 27 اردیبهشت تا 10 خرداد ماه نیز در بخش مسابقه جشنواره  فیلم مادرید حضور داشته باشد. این فیلم هنوز امکان اکران در ایران را نیافته است.

برزگر در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: از آنجاکه در تدارک ساخت فیلم سومم «یک شهروند کاملا معمولی» هستم نتوانستم در این فستیوال حضور پیدا کنم. پیش تولید این فیلم سینمایی به زودی آغاز می شود. نقش اصلی این فیلم را یک پیرمرد بازی می کند و در حال حاضر در میان بازیگران پیشکسوت و قدیمی‌های تئاتر به دنبال بازیگر مناسب می‌گردم.

جشنواره فیلم های شرقی ژنو از 4 تا 13 آوریل 2014 برابر با 15 تا 24 فروردین‌ماه سال جاری به طور همزمان در چهار شهر سوییس برگزار شد. «پرویز» دومین فیلم سینمایی مجید برزگر بوده و این جایزه سیزدهمین جایزه بین المللی این فیلم است که تاکنون در بیش از سی جشنواره و رویداد سینمایی حضور داشته است.

این فیلم پیش از این در جشنواره‌های مختلفی از جمله سن‌سباستین، روتردام، تسالونیکی، سائوپائولو، کرالا، ایروان، داکا، فوکوئوکا و... حضور داشته و جوایزی از جمله جایزه ویژه هیات داوران جشنواره سن‌سباستین، جایزه بهترین فیلم جشنواره کرالا، جایزه زردآلوی نقره‌ای جشنواره ایروان، جایزه نتپک (شبکه توسعه سینمای آسیا) از جشنواره آسیاتیکای رُم دریافت کرده و دیپلم افتخار بهترین فیلم از جشن منتقدان سینمای ایران را نیز گرفته است.

نظر شما