شناسهٔ خبر: 14600 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور بوستان کتاب قم با ۹۲ اثر جدید در نمایشگاه

بوستان کتاب قم در سال جاری با ۹۲ عنوان کتاب تازه در نمایشگاه کتاب بیست و هفتم شرکت می‌کند. در کنار این آثار، تعداد ۹۹ اثر از عناوین بازچاپی این انتشارات نیز عرضه می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ بوستان کتاب قم در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ۹۲ عنوان کتاب چاپ‌اولی و ۹۹ عنوان کتاب در قالب تجدید چاپ حضور دارد که از جمله این آثار می‌توان به «شناخت‌نامه تفاسیر؛ مقالاتی در شناخت تفاسیر قرآن کریم» اشاره کرد. این اثر به مباحثی نظیر رسائلی درباره تفسیر و علوم قرآن منسوب به اهل بیت(ع)، مفسران نامدار قرآنی، شأن نزول‌های مجعول زمینه‌ساز تفسیرهای ناروا از قرآن، تفسیر رمزی کعب الاحبار،‌ تفسیر عیاشی و مولف آن، تفسیر ابن ماهیار، اهل بیت(ع) رسالت در تفسیر طبری، نکته‌های بلاغی در تفسیر طبری، بحثی درباره تفسیر التبیان، مکتب عقل در تفسیر، پژوهشی درباره تفسیر قمی، سیمای کلامی تفسیر تبیان و زبدة‌البیان و دیگر تفاسیر فقهی اهل سنت می‌پردازد.

«جامعه آرمانی قرآن کریم» تألیف حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی آشنانی و جلد یازدهم «دایرة‌المعارف قرآن کریم» از دیگر آثاری است که برای نخستین‌بار در این دوره نمایشگاه عرضه می‌شود. جلد یازدهم این اثر شامل ۷۲ مدخل است که به صورت الفبایی نوشته شده حرف «ح» و «خ» را در خود جای داده است.

به گفته خراسانی، مدیر گروه دایرة‌المعارف‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم،  این دایرةالمعارف شامل اطلاعات پایه، معتبر و اصیل در باب علوم و معارف و اعلام قرآنى است که به گونه‌اى آسان‌یاب و روان در دسترس قرآن‌پژوهان و اهل تحقیق و پژوهش قرار گرفته است.

از ویژگى‌هاى این دایرة‌المعارف استوارى بر پایه نظام الفبایى در چینش مدخل‌ها؛ استفاده از منابع اصیل، متقن و دست اول،‌ ارائه همه آراء و مبانى اصلى در هر موضوع؛ برخوردارى از نظام ارجاع درون مقاله‌اى و برون مقاله‌اى و بهره‌ورى از نثر معیار است.

«سخنگوی دانان» با محوریت مجموعه سخنرانی‌های زنده‌یاد آیت‌الله مروی، «تبلیغ دینی»، «انضباط اقتصادی» و چهارمین جلد از شرح فارسی علامه حسن‌زاده آملی بر «اسفار اربعه» از دیگر آثاری است که این انتشارات در آستانه چاپ دارد.

نظر شما