شناسهٔ خبر: 14579 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «شکل‌شناسی و گونه‌شناسی فیلم مستند» در راه است

کتاب «شکل‎شناسی و گونه‎شناسی فیلم مستند» تالیف احمد ضابطی‏ جهرمی به زودی از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی چاپ و راهی بازار نشر می‌‏شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ موضوع این کتاب «نظریه شناخت فیلم مستند» است که این نظریه عمدتاً به مباحث کلیدی شناخت شکل‌ها، زیرگونه‌ها، ساختارها و روش‌های بازنمایی واقعیت در سینمای مستند می‌پردازد.

مطالب کتاب علاوه بر طبقه‌بندی، معرفی و تشریح شکل مستندهای سنتی و نو، مکاتب، سبک‌ها، شیوه‌ها و مفاهیمی را که در عرصه مستندسازی معاصر رواج یافته، نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. ایـن مباحث به حوزه گسترده پژوهش‌های نظـری و تخصصـی مستنـدشناسـی مربوط می‌شوند که موضوع شکـل‌شنـاسـی و گونه‌شناسی در کانون آن قرار دارد.

این کتاب مشتمل بر ۱۰ بخش از جمله مستندشناسی در چشم انداز نظریه شناخت شکل فیلم، گفتمان شکل و ساختار در سینمای مستند، انواع طبقه‌بندی‌های فیلم مستند، کهن الگوهای شکل در سینمای مستند، شیوه‌شناسی مستندسازی و روش‌های بازنمایی مستند، سبک‌های کهن و نوین مستند، مستندهای روایتی و ترکیبی، محتوا و پژوهش در سینمای مستند، انسان‌شناسی تصویری و سینمای مستند، جایگاه فرهنگی و اجتماعی سینمای مستند و نقش فیلم مستند در شکل گیری سینمای ملی است.

نظر شما