شناسهٔ خبر: 14575 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جنتی: تحقق عدالت فرهنگی برنامه اصلی وزارت ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عدالت فرهنگی یکی از سیاست‌هایی است که از زمان انتصاب بر آن تاکید داشته و دارم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان، علی جنتی اظهار داشت: عدالت فرهنگی یکی از سیاست‌هایی است که بنده از زمان احراز صلاحیت در مجلس بر آن تاکید داشته و دارم تا فرصت‌های برابری برای همه اهالی فرهنگ و هنر ایجاد شود.

وی افزود: استان سیستان وبلوچستان از مناطق دور افتاده و کمتر برخوردار است که دولت توجه ویژه‌ای به این مناطق خواهد داشت.

جنتی افزود: باید همه مناطق کشور از فرصت‌های برابر برخوردار باشند تا به صورت یکنواخت شاهد رشد و پیشرفت آن‌ها در بخش فرهنگ هنر باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هر چقدر از تهران فاصله می‌گیریم محرومیت‌ها را بیشتری احساس می‌کنیم تاکید کرد: توجه به مناطق دوره افتاده در حوزه فرهنگ و هنر شروع شده است و این نوید بخش رشد و شکوفایی این مناطق از سوی دولت تدبیر و امید خواهد بود.

وی افزود: سیستان و بلوچستان از نظر مذهب و فرهنگ شرایط خاص و ویژه دارد بنابراین باید سیاستهای درستی در این استان اتخاذ شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه احقاق حقوق شهروندان سیاست دولت تدبیر و امید است، بیان کرد: همه افراد جامعه بدون توجه به گرایش قومی و مذهبی از حقوق برابری برخوردار هستند.

جنتی ادامه داد: آسیب‌های استان سیستان و بلوچستان با توجه به هم مرز بودن با دو کشور دوچندان است.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بدهی سنگینی رو به رو بود، افزود: تلاشهای فراوانی شد تا وضعیت بدهی را سامان بدهیم و مسیر فرهنگ و هنر را هموار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه مطبوعات ۱۰۰ مجوز برای فعالیت روزنامه، هفته نامه و ماهنامه صادر شد که این‌ها نشریاتی بودند که از سال ۸۵ تا کنون درخواست مجوز داده بودند.

نظر شما