شناسهٔ خبر: 14531 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نوشتن پیش‌درآمد برای کتابی که 75 سال پیش منتشر شد

یک کتاب جدید که یکی از شخصیت‌های اصلی رمان «برباد رفته» را در مرکز توجه خود قرار داده به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ بیش از 75 سال پیس از نوشته شدن کتاب مشهور «برباد رفته» رمان فراموش نشدنی مارگارت میچل، یک پیش درآمد بر این کتاب به دست چاپ سپرده می شود.

در این کتاب جدید که قرار است ماه اکتبر به بازار بیاید، شخصیت مامی برده‌ای که پرستار اسکارلت بود، در مرکز قصه جای دارد.

به گفته ناشر این کتاب که قرار است با عنوان «سفر روت» منتشر شود، در این کتاب ماجرای زندگی یکی از شخصیت‌های اصلی کتاب «برباد رفته» یعنی مستخدمی که با عنوان مامی خطاب می شد، موضوع توجه قرار می‌گیرد. این داستان از سال 1804 شروع می شود؛ وقتی روت از سنت دوینینک که مسعمره فرانسه بود و اکنون به عنوان هایییتی شناخته یم شود، به ساوانا منتقل می شود.

این پیش درآمد بر کتاب میچل را دونالد مک کیج نوشته که پیش از این یکی از دو ادامه بر «برباد رفته» را نوشته بود. اولین ادامه که سال 1991 منتشر شده بود «اسکارلت» نام داشت و نویسنده‌اش آلکساندرا ریپلی بود و دومی در سال 2007 نوشته مک کیج بود که با عنوان «مردم رت باتلر» به دست چاپ سپرده شد.

«بر بادرفته» جایزه پولیتزر سال 1937 را کسب کرد و از آن زمان تاکنون صدها میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. 

کتاب جدید از سوی آتریا بوکز از شاخه‌های انتشارات سیمون اند شوستر منتشر می‌شود.

بنیاد میچل که بر کار این کتاب نظارت داشته انتخاب مک کیج برای نوشتن این کتاب را تایید کرد. او پیش از این در سال 1998 با نوشتن کتابی با عنوان «کهکشان راه شیری» که درباره جنگ داخلی آمریکا بود موفق به کسب جوایز متعددی شد.

وی شخصیت مامی را که زنی قابل توجه است انتخاب کرده است؛ مامی زنی با زبانی برنده، دوست داشتنی و عمیقا اخلاق‌گرا است.

مدیر انتشارات آترا گفت این پیشنهاد خود نویسنده بود که به جای نوشتن ادامه‌ای بر «برباد رفته» به سراغ مقدمه ای بر آن برود و شخصیت مامی را نیز خود او با توجه به جذابیت شخصیت او در کتاب، انتخاب کرد.

مارگارت میچل در آن زمان برای ارایه شخصیتی تک بعدی از سیاهپوستان در کتابش با انتقادهای زیادی روبه رو شده بود. مامی در این کتاب پرستار اسکارلت اوهارا از ملاکین جنوبی است.

در سال 2001 نیز با مجوز بنیاد میچل، نسخه ای از «برباد رفته» منتشر شد که راوی قصه اش برده‌ای بود که مامی مادرش بود و همه ماجراها از زاویه دید این برده حکایت می‌شد.

گفته شده این کتاب جدید به نوعی ادای احترامی به «برباد رفته» است، اما در عین حال یک ایراد اساسی کتاب یعنی جایی نداشتن سیاهان در آن را جبران می‌کند.

مک کیج 73 ساله است و در مزرعه‌ای در ویرجینیا زندگی می کند. او می گوید همه به دو شخصیت اصلی «برباد رفته» یعنی اسکارلت و رت فکر می کنند،  اما مامی نیز شخصیتی اصلی است که باید بیشتر درباره آن اطلاعات داشت.

دو سوم از کتاب 416 صفحه‌ای «سفر روت» از زبان سوم شخص روایت می‌شود، اما یک سوم آن از زبان خود روت بیان می‌شود. قرار است این کتاب با تیراژ 250 هزار نسخه منتشر شود.

با اقتباس از «بر باد رفته» در سال ۱۹۳۹ فیلمی به کارگردانی ویکتور فلمینگ ساخته شد که کلارک گیبل و ویویان لی دو نقش اصلی را در آن برعهده داشتند. لسلی هوارد، الیویا دو هاویلند، هتی مکدانیل و ان رادفورد از دیگر بازیگران این فیلم بودند. این فیلم ۲۳۸ دقیقه ای با وفاداری کامل به کتاب ساخته شده و روایت عشق یک دختر جنوبی را محملی برای بیان ماجرای اصلی که زندگی مردم در خلال جنگ داخلی آمریکا است، ساخته است. این فیلم مثل کتاب با موفقیت بسیار روبه رو شد و جوایز متعددی را از آن خود کرد، که از میان آن‌ها می‌توان به چهار جایزه اسکار، بهترین فیلم، بهترین کارگردان برای ویکتور فلمینگ، بهترین هنرپیشه نقش اول زن برای ویویان لی و بهترین نقش مکمل زن برای هتی مکدانیل اشاره کرد.

هتی مک دانیل که در این فیلم در نقش مامی ظاهر شده بود، موفق شد یک اسکار را نصیب خود کند. 

برچسب‌ها:

نظر شما